عناب میوه ای گرد و کوچک است که در ابتدا سبز رنگ بوده و بعد از رسیدن و خشک شدن قرمز و چروک می شود. این محصول دارای خواص دارویی فراوانی می باشد و به شکل های مختلف استفاده می گردد.

عناب خشک بصورت عمده و فله یا بسته بندی با اندازه های مختلف در بازار موجود است. یکی از انواع بسته بندی عناب در اندازه های 500 گرمی می باشد. جهت تهیه عناب خشک می توان به مراکز فروش معتبر مراجعه یا از طریق خرید اینترنتی عناب خشک 500 گرمی را با کیفیت و قیمت بسیار عالی تهیه نمود.

خرید اینترنتی عناب خشک 500 گرمی

خواص مصرف عناب برای لاغری

خواص مصرف عناب برای لاغری میوه عناب سرشار از مواد غذایی و خواص بسیاری بوده که بصورت های مختلف خوراکی مورد استفاده قرار می گیرد. عناب به نام های ” خرمای چینی” و ” خرمای قرمز ” نیز معروف است. عناب بدلیل خواص دارویی عالی در طب سنتی بسیاری از کشورها جایگاه ویژه داشته و مورد مصرف قرار می گیرد.

یکی از خواص جادویی مصرف عناب برای لاغری و کاهش وزن می باشد. افرادی که بدنبال رژیم لاغری هستند می توانند با مصرف به اندازه و مناسب عناب از خواص بی نظیر آن بهره ببرند. عناب فاقد چربی بوده و میزان کالری کمی دارد و بدلیل داشتن مقادیر زیادی فیبر و پروتئین باعث می شود فرد مصرف کننده احساس سیری کند و از ریزه خواری در نتیجه چاق شدن فرد جلوگیری می کند. برای این منظور از عناب می توان در طول روز به عنوان میان وعده غذایی استفاده کرد.

همه چیز درباره خواص عناب

همه چیز درباره خواص عناب

در این مطلب قصد داریم نکات مفیدی را درباره عناب، خواص درمانی و تاثیر آن بر سلامت بیان نماییم.

عناب دارای درختچه متوسطی با برگ های کوچک بوده و از خانواده سنجدیان به شمار می آید. میوه های عناب در ابتدا کوچک و کروی و به رنگ سبز هستند و بعد از رسیدن رنگ آنها قرمز و پوستشان چروک می شود. عناب در مناطق گرمسیر و خشک به خوبی رشد می کند. در ایران بیشتر در سمت خراسان جنوبی این محصول کشت می گردد. عناب خراسان جنوبی و عناب مشهد بسیار مشهور بوده و به خارج از کشور نیز صادر می گردد.

خواص دارویی و درمانی عناب بسیار فراوان می باشد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • رفع مشکلات رحم در زنان: یکی از مشکلاتی که زنان با آن مواجه هستند مشکلات رحمی و نازایی می باشد. یکی از علت های نازایی سندروم پلی کیستیک تخمدان است. عناب با داشتن خواص دارویی، می تواند بر روی رحم تاثیر گذاشته و باعث بهبودی و سلامت تخمدان های پلی کیستیک گردد.
  • رفع مشکلات کبدی: عناب بدلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی می تواند آنزیم های کبدی را تنظیم کرده و کبد را در برابر انواع بیماریهای آن از جمله کبد چرب محافظت نماید.
  • کمک به دفع سنگ کلیه: یکی از خواص عناب داشتن لعاب زیاد بوده و به همین دلیل با خوردن آن بدن نیاز بیشتری به مصرف آب پیدا می کند. در نتیجه ادرار افزایش یافته و باعث دفع سنگ کلیه در کسانی می شود که به این بیماری کلیوی دچار هستند.
  • مفید برای پوست: عناب بدلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی می تواند پوست بدن را در برابر اشعه های زیان آور خورشید محافظت نماید. همچنین با داشتن ویتامین C مانع از چین و چروک و جوش روی پوست می شود. جوشانده عناب خارش های پوستی را رفع می کند. عناب با داشتن خاصیت اکسیژنه کردن پوست می تواند موجب روشن شدن پوست صورت گردد.
  • افزایش رویش مو: عناب بدلیل داشتن انواع ویتامین C و A , آنتی اکسیدان، مواد مغذی از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد آن را افزایش می دهد.
  • ایجاد لاغری و کاهش وزن: فیبر و پروتئین موجود در عناب می تواند باعث احساس سیری در فرد شده و جلوی اشتهای کاذب را بگیرد، در نتیجه سبب لاغری و کاهش وزن می گردد.
  • رفع یبوست: فیبر موجود در عناب یک عامل کمک کننده به حرکات روده است. مصرف آن باعث هضم غذا، جلوگیری و رفع یبوست می شود.
  • کمک به بهبود زخم ها: اسید آمینه های موجود در عناب باعث می شود که زخم ها زودتر بهبود یابند.
  • درمان سرفه و گلو درد: بدلیل داشتن لعاب فراوان در درمان سرما خوردگی و گلو درد بسیار مفید می باشد.
  • کاهش درد شقاق پستان: یکی از مشکلات در دوران شیردهی، درد همراه با شقاق پستان می باشد. خاصیت ضد درد عناب شیردهی را راحتتر کرده و با مصرف لوسیون میوه عناب می توان این درد را کاهش داد.
  • کاهش دهنده قند خون و چربی خون
  • پاکسازی خون، کاهش اضطراب و افسردگی
  • بالا بردن سیستم ایمنی بدن
  • افزایش قدرت ماهیچه ها برای بدنسازی
  • خاصیت ضد سرطانی
  • خاصیت ضد التهابی و کاهش درهای عضلانی و مفصلی

کاهش چربی خون با مصرف عناب

کاهش چربی خون با مصرف عناب

عناب دارای ارزش غذایی فراوانی بوده که روی سلامت انسان تاثیر بسزایی دارد و بصورت های مختلف، عناب تازه و خشک ، عناب پودر شده ، عصاره عناب و همچنین برگ درخت عناب مصرف دارویی دارد. تحقیقات فراوانی بر روی عناب جهت بررسی رابطه کاهش چربی خون با مصرف عناب صورت گرفته است.

از دَم کرده برگ‌های عناب می توان برای از بین بردن چربی های اضافه بدن و لاغری استفاده نمود که از تجمع چربی در رگ های خونی نیز جلوگیری شده و چربی خون را کاهش می دهد. عناب سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات طبیعی بوده که کبد را در برابر عوامل بیماری زا حفاظت کرده و برای درمان کبد چرب بسیار سودمند و مورد مصرف قرار می گیرد. پودر عناب برای کاهش کلسترول و چربی خون بسیار موثر می باشد. عناب حاوی مقادیری پکتین که نوعی فیبر محلول در کاهش چربی خون است می باشد. در کل چربی میوه عناب بسیار کم بوده و اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در آن باعث کاهش چربی خون می گردد.

قیمت عناب خشک 500 گرمی

قیمت عناب خشک 500 گرمی عناب میوه ای با خاصیت فراوان بوده که بصورت تازه و خشک مورد مصرف قرار می گیرد. نگهداری عناب خشک راحتتر و در همه فصل ها می توان از آن استفاده نمود. بنابراین با توجه به نیازهای متفاوت مشتریان عناب خشک در بسته بندی های مختلف با وزن های 100گرمی، 250 گرمی، 500 گرمی و … با کیفیت مناسب به بازار عرضه می شود.

جهت بدست آوردن قیمت عناب از جمله عناب خشک 500 گرمی می توان به سایت های اینترنتی مراکز فروش عناب خشک مراجعه و قیمت را بدست آورد و همچنین با مراجعه حضوری به مراکز فروش از قیمت های بسته بندی آگاه شد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *