حبه عناب زنجبیلی به واسطه خواص درمانی بی نظیری که دارد جایگزین مناسبی برای انواع قند و شکر می باشد. فرآیند تولید این حبه میوه ای تاثیر بسزایی در کیفیت و حفظ بافت اولیه آن دارد. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید انواع حبه میوه طی سالهای اخیر، در این مقاله به بررسی چگونگی تهیه یکی از پرطرفدارترین آنها یعنی حبه عناب می پردازیم.تولید انواع حبه عناب زنجبیلی

طرز تهیه حبه عناب درجه یک

طرز تهیه حبه عناب درجه یک عناب از میوه های پرخاصیت است که عمدتاً در استان خراسان جنوبی کشت و تولید می شود. دانه های ریز و درشت قرمز رنگ این محصول سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند که در جلوگیری از ابتلا به بیماری های زمینه و دیابت تاثیر فزاینده ای دارند. امروزه از عناب انواع فرآورده های گیاهی مانند حبه میوه استفاده می کنند.

طرز تهیه حبه عناب متناسب با شیوه های سنتی یا صنعتی تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند. اگر قصد تهیه خانگی این محصول را دارید باید ابتدا پودر آماده عناب را تهیه کنید و سپس با ترکیب کردن آن با آب، اندکی شکر و برخی طعم دهنده های گیاهی مانند زنجبیل آن را طعم دارد کنید. استفاده از قالب های کوچک آشپزی می تواند کمک بزرگی جهت تهیه هر چه زیباتر این محصول از نظر شکل ظاهری باشد.

باید پس از ریختن مواد اولیه آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید و بگذارید تا کاملاً بخته شده و بافت آن نرم و لطیف شود. پس از بیرون آوردن حبه عناب از فر اجازه دهید تا کاملاً خنک شده و سپس آن را از قالب جدا کرده و همراه با انواع نوشیدنی های گرم میل کنید.

مراحل تولید حبه عناب

مراحل تولید حبه عناب چند سالی است که روند تولید انواع حبه میوه در کشور سرعت فزاینده ای یافته است. تغییر سبک غذایی خانواده ها و گرایش به سمت مصرف محصولات ارگانیک یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن تقاضا برای خرید این محصولات می باشند. این روند سبب شده تا شرکت های فعال در حوزه مواد غذایی، خط تولید مجزایی را برای تهیه حبه میوه در نظر بگیرند.

حبه عناب به واسطه طعم خوشمزه و همچنین خواص درمانی از محصولات پرفروش در این حوزه است. برای تولید صنعتی این محصول، ابتدا عناب های تازه را با آب ولرم شستشو می دهند تا هر گونه ناخالصی از آن جدا شود. سپس عناب ها بر روی نوار نقاله قرار می گیرند و با استفاده از چشم الکترونیکی کلیه ارقام خراب شده از خط تولید خارج می شود.

در مرحله بعد عناب را همراه با هسته کاملاً پودر می کنند. دلیل این امر وجود خاصیت های بی نظیر درمان هسته است که موجب بهتر شدن کیفیت حبه عناب نیز می شود. بعد از پودر کردن، آنها را از الک یا صافی های بسیار ریز رد می کنند تا کیفیت آن بهتر شود. استفاده از قالب های کوچک فلزی نقش بسزایی در کیفیت حبه میوه عناب دارد.

پودر عناب را در قالب ها می ریزند و آنها را حمام های بخار قرار می دهند تا بافت آنها کاملاً چسبیده و فشرده شوند. بعد از حدود ۱۵ دقیقه حبه عناب خوشمزه آماده است. البته باید خاطر نشان کنیم که قبل از ریختن پودر عناب در قالب ها برای طعم دار کردن آنها از انواع مخلوط های گیاهی مانند پودر زنجبیل، زعفران و … نیز استفاده می کنند.

سفارش انواع حبه عناب زنجبیلی

سفارش انواع حبه عناب زنجبیلی بسته بندی حبه عناب طعم دار یا ساده اهمیت زیادی در حفظ کیفیت آنها دارد. معمولاً تولید کنندگان فعال در این حوزه، انواع حباب میوه را به صورت بسته بندی کیلویی در اختیار خریداران عمده قرار می دهند. بسیاری از برندها نیز این محصولات را به صورت چند صد گرمی و بسته بندی پلاستیکی مانند زیپ کیپ عرضه می کنند که کیفیت بالایی دارند.

برای سفارش و خرید انواع حبه عناب بسته بندی به صورت عمده، خرید مستقیم از کارخانجات تولیدی یکی از بهترین و در عین حال ارزان ترین راهکارها است. به علت عدم دسترسی خریداران به مراکز تولیدی و صنعتی، بهره گیری از خدمات فروش نمایندگان آنلاین و توزیع کنندگان می تواند در کاهش هزینه ها و تامین ارقام درجه یک این محصول تاثیر زیادی داشته باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

3 دیدگاه

  • با سلام و خسته نباشید
    این مدل عناب برای چه مواردی استفاده میشود، و همان خاصیت عناب را دارد یا با عناب معمولی متفاوت است . لطفا در مورد خاصیت این عناب توضیح کامل بدید.

    • سلام روز بخیر
      لطف بفرمایید فرم مشاوره که در سایت قرار دارد را پر کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند

  • با سلام
    من از این سایت خرید کردم و از خریدم خیلی راضی بودم. محصولات این شرکت بسیار عالی و بهداشتی بودند. و ارسال به موقع داشتند . با تشکر از عوامل سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *