همانطور که می دانید امروزه افراد به دنبال مواد غذایی و سالم هستند تا زندگی خود و افراد خانواده به خصوصا کودکان را از بیماری های مختلف مصون بدارند. برای مثال استفاده از میوه ها، خشکبار و غیره. به عنوان یکی از خشکبار می توان به عناب اشاره کرد که در ادامه بیشتر درباره آن و خرید عناب اعلا اشاره کرد.

خرید بدون واسطه عناب اعلا صادراتی

تنظیم گردش خون با مصرف عناب

تنظیم گردش خون با مصرف عناب همانطور که در بالا اشاره کردیم امروزه استفاده از تنقلاتی مثل پفک و چیپس خیلی کم شده است و افراد با توجه به دستور العمل های پزشکان و طبیبان به مواد غذایی مغذی و مفید روی آورده اند تا سلامت خود و اطرافیان خود را حفظ کنند. به عنوان مثال از خشکبار، ورقه های خشک شده میوه ها و حتی میوه های تازه استفاده می کنند.

عناب جزو آن دسته از خوراکی هایی به شمار می رود که هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده مورد استفاده عموم قرار می گیرد که البته چون نمی توان عناب تازه را زیاد نگهداری کرد عناب خشک بیشتر طرفدار دارد. زیرا همچنین می توان در فصل های غیر تولید آن نیز از عناب استفاده کرد و مطمئن بود که تمام خواص عناب تازه را دارد. همچنین خشک شده آن به دلیل خرد شدن زیر دندان حس بهتری به مصرف کننده می دهد.

عناب جزو درختان بلند قد و چند ساله محسوب می شود یعنی در یک سال کشت می شود و چندین سال سبز باقی می ماند و میوه می دهد، البته باید گفت که عناب بعد از کاشت دو الی سه سال طول می کشد تا به بار بنشیند. درخت عناب دارای بزگ های ریز و کوچک است. عانب معمولا در فصل بهار شکوفه هایی بع رنگ سفید می دهد و در اواسط فصل تابستان میوه می دهد.

از جمله خواصی که عناب دارد می توان به این مورد اشاره کرد که عناب برای افراد دارای فشار خون توصیه می شود زیرا عناب به دلیل خاصیت خون سازی که دارد باعث تنظیم گردش خون در بدن فرد مصرف کننده می شود. علاوه بر این که با این خاصیت باعث گردش خون می شود به طبع باعث جلوگیری از سکته و حمله قلبی نیز جلوگیری می کند و مانع بیماری های قلبی و عروقی می شود.

خواص عناب برای درمان سرفه

خواص عناب برای درمان سرفه همانطور که گفتیم عناب میوه تابستانی است که قبل از رسیدن به رنگ سبز می باشد اما بعد از رسیدن تغییر رنگ پیدا کرده و به رنگ قرمز در می آید. عناب به شکل بیضوی و کوچک به اندازه یه حبه انگور بزرگ است که همچنین دارای یه هسته دراز و کوچک در قسمت میانی عناب نیز هست.

برای چیدن عناب از درختان بلند قد معمولا از چوب های بلند استفاده می کنند تا شاخه ها را بتکانند تا عناب ها ریخته و توسط افراد جمع شود بافت عناب محکم است و بر اثر افتادن مشکلی پیدا نمی کنند.

اگر بخواهیم به خواص عناب اشاره کنیم مطلب زیاد است اما برای مثال می توان به مواردی اشاره کرد مثلا استفاده از عناب به دلیل داشتن ویتامین C و ویتامین A فراوان برای تقویت سیستم ایمنی و به دنبال آن برای جلوگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است. همچنین استفاده از جوشانده عناب برای درمان سرفه های خشک و شدید خیلی درمان بخش است.

به این دلیل استفادده از عناب به عنوان درمان سرفه استفاده می شود که عناب دارای خاصیت ضد التهابی و تا حدودی ترمیم کننده است و برای گلو و اختلالات آن مثل سرفه و حتی گرفتگی صدا موثر است

عناب چه خاصیتی برای بدن انسان دارد؟

عناب چه خاصیتی برای بدن انسان دارد؟ عناب گاها دیده می شود که نام خرمای قرمز نیز شناخته می شود. گفتیم که عناب خشک شده نیز از محبوبیت خاصی برخوردار است و اغلب همراه با توت خشک، برگه زردآلو و غیره به عنوان میان وعده وتغذیه مصرف می شوند

برا تهیه عناب مرغوب خشک شده بعد از چیدن عناب آن ها را شسته و خشک می کنند و در مرحله بعد به روش های مختلف در معرض پیش تیمار و عملیات حرارتی قرار می دهند تا فعالیت آبی آن و رطوبتش کاهش یابد به اصطلاح خشک شود و آماده عرضه قرار گیرد. مرحله بسته بندی عناب متفاوت هست و معمولا بسه های یک کیلویی رایج است اگرچه به صورت فله ای نیز به بازار عرضه می شود.

از قطب های مهم تولید عناب می توان به استان خراسان جنوبی و شهر های آن مثل بیرجند، قائن، فردوس و غیره اشاره کرد که فروش عناب بیرجند بسیار معروف است و در شهر های مختلف ایران شناخته شده است. برای مثال فروش عناب تازه در تهران بسیار پرسود و به صرفه است.

این منطقه دارای باغات بسیار وسیع زیر کشت عناب است زیرا عناب به آب زیادی نیاز ندارد و مناسب این منطقه می باشد همچنین با آب و هوای گرم استان خراسان جنوبی هم خوانی دارد.

از دیگر خاصیت هایی عناب که در بالا اشاره نشد و برای بدن بسیار مفید هستند عبارت اند از:

  • عناب دارای آنتی اکسیدان می باشد و برای جلوگیری از سرطان های مختلف توصیه می شود.
  • مصرف عناب برای شادابی پوست بسیار مفید است به دو دلیل اول این که باعث تصفیه خون می شود و دوم این که باعث پاک سازی کبد می شود که این دو هر کدام به تنهایی مشکلات پوستی را کاهش می دهند.
  • عناب سرشار از کلسیم است و برای تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان بسیار کار امد است.
  • همچنین عناب دارای خاصیت آرام بخشی می باشد برای همین برای درمان بی خوابی و جلوگیری از استرس و اضطراب بسیار مفید است.
  • عناب به دلیل داشتن فیبر فراوان برای هضم بهتر غذا بسیار موثر است و از بیماری های گوارشی مثل یبوست، نفخ و غیره جلوگیری می کند.

مرکز پخش عناب اعلا صادراتی

مرکز پخش عناب اعلا صادراتی گفتیم که با توجه به افزایش تقاضا و مشتری برای خرید عناب چه به صورت تازه و چه به صورت خشک شده، کشاورزان و تولید کنندگان درصدد بر آمدند تا محصول خود را افزایش دهند تا علاوه بر رفع نیاز مشتری باعث نوعی در آمد زایی و کار آفرینی برای افراد مختلف شود. می توان گفت که عناب تولیدی علاوه بر رفع نیاز داخل، می تواند به کشور های همسایه نیز صادر شود

برای خرید و سفارش حبه عناب های تازه می توانید به نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر در سراسر شهر ها و حتی روستا ها مراجعه کنید و خرید خود را نهایی نمایید البته ما نیز در این جا در تلاش هستیم تا محصولاتی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر قیمت مناسب و به صرفه اقتصادی از کیفیت عالی نیز برخوردار باشد. تا خریدار و مشتری بهترین رضایت را داشته باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *