بزرگترین مرکز تولید عناب خشک تازه در ایران خراسان جنوبی است. این استان علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی با تولید مقادیر زیادی پنبه مرغوب، توانسته در فعالیت های صادراتی نیز مشارکت داشته باشد. حنای تولیدی خراسان جنوبی به دلیل کیفیت بالای آن، امروزه یکی از بهترین نمونه های موجود در بازار صادراتی است و از این رو تجار حنای مورد نیاز فعالیت های صادراتی را از بیرجند تامین می کنند. جهت خرید عناب خشک تازه می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

خرید عناب خشک تازه

خواص دارویی عناب برای نوزادان

خواص دارویی عناب برای نوزادان ویژگی های عناب نرم برای کودکان و نوزادان: 1. بهبود سلامت دستگاه گوارش: کودکان بیشتر از ما بزرگسالان در معرض خطر هستند. اگرچه مسمومیت در کودکان برای زندگی اجتناب ناپذیر است، اما با بهبود دستگاه گوارش می توان آن را کاهش داد. تنها 40 میلی گرم عناب (5 عدد) در روز می تواند دستگاه گوارش را از آمونیاک و سایر مواد مضر پاک کند. عناب همچنین خطر ابتلا به زخم معده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

2. تقویت ایمنی با ویژگی های عناب: تقویت سیستم ایمنی یکی از مهمترین ویژگی های عناب برای کودکان است. این میوه حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی مانند ویتامین A و ویتامین C است. و به همین دلیل با وجود این ویتامین ها به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند. با تقویت سیستم ایمنی کودکان می توان کودکان و نوزادان را در برابر بیماری ها و عفونت ها بیمه کرد.

3. کمک به فرآیند گوارش: یکی از مواردی که اکثر کودکان با آن دست و پنجه نرم می کنند، مدفوع سفت یا شل است. تری ترپنوئیدها و ساپونین های موجود در پروتئین به بدن کمک می کنند تا مواد مغذی موجود در غذا را جذب کند. فیبر موجود در عناب صبحانه به حرکت روان روده ها نیز کمک می کند. میوه عناب می تواند اکثر مشکلات گوارشی را حل کند.

4. تقویت و سلامت استخوان: سلامت استخوان برای هر کودک در حال رشد مهم است، اگر می ترسید استخوان های فرزندتان قوی نشود، بلافاصله عناب را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. عناب منبع غنی از فسفر و کلسیم است، بنابراین خوردن این میوه می تواند احتمال ابتلا به پوکی استخوان را در آینده به صفر برساند.

5. سم زدایی خون کودکان و شیرخواران با عناب: اجزای مضر و سمی موجود در خون می توانند مشکلات سلامتی مختلفی ایجاد کنند. عناب به لطف ساپونین خود می تواند به خنثی کردن خون کودکان و حذف اجزای سمی از بدن کمک کند. با این حال، علاوه بر حفظ سلامت بدن، فشار روی سیستم ایمنی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

بیشتر ببینید: طرز تهیه شربت عناب 6. تنظیم گردش خون در بدن: با گردش خون مناسب در بدن، اکسیژن کافی به تمام نقاط بدن می رسد و در نتیجه فعالیت سلول های بدن بهبود می یابد. عناب سرشار از فسفر و آهن است و می تواند به تشکیل سلول های خونی جدید و تنظیم گردش خون کلی در بدن کمک کند. 7. سلامت روان با عناب در کودکان: علاوه بر رشد جسمانی، سلامت روان و عملکرد صحیح مغز در کودک مهم است.

متأسفانه با ظهور زندگی ماشینی و کاهش تعاملات اجتماعی، بیشتر کودکان افسرده می شوند. عناب اثر محافظتی بر سلول های عصبی دارد و به تقویت یادگیری و بهبود حافظه کمک می کند. عناب همچنین با تأثیر بر انتقال دهنده های عصبی مختلف در مغز از این سلول ها در برابر آسیب محافظت می کند.

بررسی خاصیت ضد عفونی عناب

بررسی خاصیت ضد عفونی عناب عناب درجه یک بسته بندی یک داروی گیاهی موثر است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در هنگام سرماخوردگی بسیار موثر خواهد بود. جوشانده 50 گرم در لیتر آب شربت خوبی برای سرماخوردگی های سینه و مجاری تنفسی به ویژه سر و صدا و سرفه های ناشی از خشونت و گرما است. البته هر گیاهی یکسری عوارض دارد، مثلاً در سردی معده، مخصوصاً در صورت وجود تورم، مصرف حشرات ممنوع است یا در صورت لزوم استفاده از کشمش یا شکر توصیه می شود.

یکی دیگر از عارضه های کنف، تقویت قوای جنسی و کاهش اسپرم است، اما برای رفع این مشکل مصرف آن با عسل توصیه می شود. وی در عین حال با بیان اینکه حنا دارای چندین خاصیت است، عناب نرم کننده سینه است و در کنار انجیر و به طور کلی کشمش یکی از سه میوه موثر رفع مشکلات غدد پستانی از جمله مشکلات تنفسی است.

سرماخوردگی یکی دیگر از موارد مصرف عناب استفاده از آن به عنوان تصفیه کننده خون است، از این رو این میوه را داروی خون ساز می نامند. حنای تازه مزاج گرم و سرد و معتدل دارد، اما برخی از علما و پزشکان مانند ابن سینا آن را نسبتاً مرطوب و کمی مستعد رطوبت ملایم می دانند.

تقویت قوای جسمانی با مصرف عناب

تقویت قوای جسمانی با مصرف عناب عناب برای افراد خونگرم مناسب است و می تواند احساس تشنگی، گرما و التهاب را در این دسته از افراد کاهش دهد. کسانی که از گرفتگی صدا یا سرفه رنج می برند می توانند از میوه حنا که سینه را نرم می کند استفاده کنند. برای این کار 12 گرم حنا را در 250 سی سی آب بجوشانید و صاف کنید و بنوشید. عناب خواص دیگری نیز دارد به عنوان مثال این میوه می تواند در کاهش تنگی نفس و درد سینه موثر باشد.

یکی دیگر از ویژگی های عناب استفاده از آن است، افراد مبتلا به یبوست می توانند برای رفع مشکل از میوه های دم کرده، آب پز و حتی تازه و خشک استفاده کنند. افرادی که از سوء هاضمه رنج می برند و احساس می کنند غذا در قلبشان می ماند نباید زیاد غذا بخورند. مصرف زیاد قد باعث کاهش قوای جنسی و کاهش ترشح اسپرم می شود، بنابراین کسانی که می خواهند بچه دار شوند از خوردن این میوه خودداری کنند و یا این میوه را با عسل میل کنند.

عناب همان میوه ای است که شبیه نارون است اما بافت درونی آن متفاوت است و البته خیلی ها آن را طعم بهتری نسبت به سنجد می دانند. نظر کارشناسان طب سنتی در مورد ماهیت عناب کمی متفاوت است، برخی آن را سرد و گرم، برخی کمی سرد، برخی مرطوب و خشک، برخی نرم و برخی کمی کمتر می دانند.

صادر کننده عناب خشک تازه

صادر کننده عناب خشک تازه خرید عمده و کل عناب خشک درجه یک برای فعالیت های صادراتی با حجم بیشتری در ارتفاع تازه انجام می شود، زیرا این محصول ماندگاری بیشتری دارد و همچنین تقاضای بالایی در بازار صادراتی دارد. هر دو نمونه عناب تازه و خشک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که با یکدیگر مشترک هستند، بنابراین در داخل و خارج از کشور به مقدار زیاد به دست می آیند. از این رو شرکت ما نیز صادر کننده عناب خشک تازه می باشد که می توانید برای اطلاع از قیمت عناب حبه ای به سایت ما مراجعه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *