عناب بیرجند از مرغوب ترین انواع عناب شناسایی شده در کشور است که هم به دلیل طعم و مزه مطلوب و هم سلامت و ارزش تغذیه ای بالایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرد، قیمت خرید این خشکبار به عوامل متعددی بستگی دارد اما خرید عناب مرغوب بیرجند به صورت مستقیم و بدون واسطه یکی از بهترین شیوه های سفارش محصول با قیمت بسیار مناسب و کیفیت تضیمن شده به شمار می رود.

خرید عناب مرغوب بیرجند

عناب موثر بر درمان بد خلقی

عناب موثر بر درمان بد خلقی عناب علاوه بر ارزش تغذیه ای بالا از فواید درمانی بیشماری نیز برخوردار می باشد که مهمترین دلیل آن وجود ترکیبات مغذی در ساختمان این میوه است، اما در این قسمت از مطلب بیشتر سعی داریم تا به تاثیر این میوه شگفت انگیز بر درمان بدخلقی و کاهش اضطراب و افسردگی بپردازیم.

از خواص شگفت آور میوه عناب که در طب سنتی نیز به آن اشاره شده است می توان به خاصیت آرامش بخشی و رفع بدخلقی و افسردگی اشاره داشت، چرا که این میوه سرشار از فولات و آهن بوده که وجود آنها به رفع کم حوصلگی، تقویت مغز و اعصاب و رفع استرس و کلافگی در فرد کمک بسزایی می کند.

عناب تازه و ارگانیک سرشار از ویتامین B به خصوص B3 است که وجود آن به طور مستقیم به عملکرد صحیح انتقال دهنده های عصبی کمک کرده و به رفع سردردهای میگرنی، رفع افسردگی و بی خوابی، رفع آلزایمر و حواس پرتی کمک شایانی می کند.

میوه ی عناب باعث تصفیه خون شده و به دفع سموم و چربی های مضر در بدن به خصوص کبد و طحال کمک فراوانی می کند، لذا مصرف آن منجر به افزایش سطح انرژی و تنظیم گردش خون در بدن و رفع بی حوصلگی و کج خلقی می شود.

تقویت معده با مصرف عناب

تقویت معده با مصرف عناب عناب میوه است جادویی که مصرف آن نه تنها به دلیل ارزش تغذیه ای آن بلکه به دلیل فواید درمانی معجزه آسایی که برای بدن دارد مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از مهمترین فواید مصرف این میوه قرمز و خوشمزه تاثیر فوق العاده آن برای تقویت معده و بهبود عملکرد دستگاه گوارش می باشد.

عناب تازه درجه یک سرشار از فیبر، پروتئین کربوهیدرات است، لذا مصرف آن برای تقویت معده، تقویت عضلات و ماهیچه ها، تنظیم قندخون، تنظیم سوخت و ساز بدن و تناسب اندام بسیار اهمیت می باشد.

این میوه شگفت انگیز بیماری های گوارشی از قبیل اسهال و یبوست، زخم معده و روده، سوء هاضمه و تهوع را برطرف کرده و به جذب املاح معدنی موجود در این میوه کمک فراوانی می کند.

از دیگر فواید این میوه خوشمزه و مغذی به دلیل داشتن درصد بالای مواد آنتی اکسیدانی و ویتامین C می توان به تاثیر ویژه آن بر تقویت سیستم دفاعی بدن و خاصیت ضدالتهابی و آنتی باکتریالی آن اشاره داشت، لذا مصرف این میوه برای درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری زخم معده و سرطان روده و انواع سرماخوردگی و آنفولانزا بسیار حائز اهمیت می باشد.

همچنین این میوه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی برای سلامت و جوانسازی پوست و مو اهمیت بالایی داشته و انواع التهابات پوستی از قبیل جوش، اگزما وجای لک را برطرف می نماید.

فواید تغذیه ای و درمانی بالای میوه عناب به دلیل داشتن ترکیبات مفید معدنی و انواع ویتامین ها و سایر مواد مغذی دیگر بر کسی پوشیده نیست، اما نباید منکر این مسلئه شد که مصرف آن برای افراد با شرایط خاص به ویژه افراد دیابتی، زنان باردار و کسانی که به تازگی عمل های جراحی را پشت سر گذاشته اند باید طبق تشخیص پزشک انجام شود.

عناب سرشار از مواد معدنی

عناب سرشار از مواد معدنی عناب میوه ای است قرمز و رنگ بسیار شیرین که به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی سرشاری که دارد مصرف آن برای اندام های مختلف بدن به ویژه خون و کبد بسیار مفید و موثر می باشد، اما در رابطه با مهمترین مواد معدنی موجود در این میوه و فواید آن به چند مورد مهم زیر اشاره می نماییم:

  • عناب میوه ای است با طبع معتدل و خنک که به دلیل آهن سرشاری که دارد مصرف آن برای افزایش تعداد گلبول های قرمز و رفع کم خونی و اکسیژن رسانی بهتر به اندام های مختلف بدن از جمله قلب توصیه می شود.
  • کلسیم از مهمترین مواد معدنی این میوه است، لذا مصرف آن برای حفظ تراکم استخوان ها و پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان و درد مفاصل در بزرگسالی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
  • پتاسیم از دیگر عناصر مهم تشکیل دهنده بافت عناب است که مصرف آن به تنظیم فشارخون و کلسترول خون در بدن کمک کرده که این عامل در نهایت به بهبود عملکرد قلب و عروق خونی منتهی به قلب شده کمک کرده و از بروز سکته قلبی و گرفتگی رگ های قلب پیشگیری می‌نماید.

سفارش عناب مرغوب بیرجند

سفارش عناب مرغوب بیرجند عناب مرغوب و درشت بیرجند مشتریان و متقاضیان بیشماری را در بازارهای جهانی به خود اختصاص داده است، به همین دلیل میزان سفارش عمده عناب در این شهر به دلیل فروش و عرضه بی واسطه محصول با کیفیت استاندارد و بهداشتی و با قیمت بسیار مناسب بیش از سایر عناب های تولید شده در مناطق مختلف کشور می باشد.

عناب گردویی به دلیل کیفیت درجه یک، رنگ قرمز براق، طعم و مزه شیرین و دلچسب، اندازه درشت و گوشت بالایی که دارد از باارزش ترین و پرطرفدارترین محصولات صادراتی شهر بیرجند است که به صورت بسته بندی های کارتنی با وزن های مختلف طبق سفارش متقاضی به دیگر کشورها صادر می گردد.

اما قیمت خرید یا سفارش عناب صادراتی با توجه به هزینه های حمل و نقل و همچنین شیوه سفارش و تقاضای محصول با یکدیگر تفاوت هایی دارند، از دیگر عوامل مهم تاثیرگذار در خصوص قیمت این محصول می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. درجه کیفی محصول و نوع عناب
  2. نوسانات نرخ ارز
  3. میزان تولید محصول در سال فروش
  4. بازار عرضه و تقاضا
  5. نوع بسته بندی و حجم بسته محصول

در خصوص درجه کیفی، عناب ها بر حسب اندازه به سه نوع درشت، متوسط و ریز طبقه بندی می شوند که از میان آنها نوع درشت به دلیل ظاهر جذاب و مناسب تر بیشتر جنبه صادراتی داشته و از نوع متوسط و ریز آن جهت مصارف آجیلی یا جهت تهیه دمنوش یا حبه عناب استفاده می‌نمایند.

حبه عناب یکی از فراورده های بسیار باارزش عناب است که به دلیل تولید به روش کاملا سالم و ارگانیک در اشکال و طعم های متنوع و هیجان انگیز میزان تولید و سفارش آنها چه در بازارهای داخلی چه خارجی از رونق خوبی برخوردار می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *