عناب میوه‌ای حاوی ریزمغذی های متعدد است و علاوه بر خاصیت سم زدایی، در درمان التهابات و عفونت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند. گیاه عناب در طب سنتی به عنوان یک گیاه درمانی بی‌نظیر شناخته می‌شود که قادر است بسیاری از بیماری‌های عفونی را مرتفع نماید. خرید مستقیم عناب بسته بندی شده یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه محصولی درجه یک و تازه، با قیمت ارزان و اقتصادی است.

خرید مستقیم عناب بسته بندی شده

خواص مهم عناب از دیدگاه طب سنتی

خواص مهم عناب از دیدگاه طب سنتی

طب سنتی برای گیاه و میوه عناب، خواص درمانی متعددی را عنوان نموده است. عناب از گذشته تا به حال در طب چینی هم بسیار مورد توجه قرار گرفته و از این برگ، ریشه و میوه عناب، برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کنند. این گیاه در تولید انواع دمنوش، فرآورده ‌های دارویی مانند قرص، جوشانده و شربت مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربردهای متعددی در درمان سنتی و گیاه محور دارد.

یکی از مهم ترین خواصی که برای عناب در طب سنتی عنوان شده است، کمک به کاهش وزن است. عناب یکی از میوه‌هایی است که کمترین میزان کالری را دارد. بسیاری از محققان گیاه درمانی بر این باور هستند که خوردن عناب می‌تواند انسان را برای مدت طولانی سیر نگه دارد و همچنین در بازیابی انرژی از دست رفته در حین کاهش وزن کمک کند. بنابراین توصیه می‌شود در رژیم‌های لاغری از عناب استفاده شود.

عناب دارای فیبر گیاهی است. به همین دلیل هضم غذا را آسان می‌کند. میوه عناب با تسهیل هضم و محافظت از دستگاه گوارش در برابر سرطان و بیماری‌های کبدی برای مشکلات گوارشی مانند یبوست، سندرم روده تحریک پذیر و هموروئید مفید است. در طب سنتی به افرادی که دارای بیماری‌های گوارشی مانند زخم معده و التهاب روده هستند توصیه می‌شود، که عناب تازه را به صورت دمنوش مصرف نمایند.

خاصیت آرام بخشی یکی دیگر از مهم ترین فواید عناب بوده که در طب سنتی به آن اشاره شده است. عناب سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد. میوه عناب یکی از میوه‌هایی است که به طور مستقیم بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارد و اثر آرام بخشی دارد و از سیستم مغزی و عصبی محافظت می‌کند. علاوه بر این موارد در طب سنتی تاکید شده است که عناب برای سلامت پوست مفید است و به از بین بردن چین و چروک و اسکار روی پوست کمک می‌کند.

علاوه بر این عناب ضد سرطان است و با داشتن خواص آنتی اکسیدانی در پیشگیری و درمان سرطان‌های مختلف بسیار مفید است. عناب و سقط جنین یکی دیگر از مواردی است که در طب سنتی به آن پرداخته شده است. عناب با داشتن ویتامین‌ها و مواد معدنی از سقط جنین جلوگیری نموده و به رشد بهتر جنین کمک می‌کند.

عناب مفید برای درمان بیماری‌های عفونی

عناب مفید برای درمان بیماری‌های عفونی

بیماری‌های عفونی طیف گسترده‌ای از عفونت‌های اندام داخلی و خارجی را شامل می‌شوند که به دلیل عواملی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها بروز پیدا می‌کنند. عفونت ممکن است تمامی اندام‌های داخلی از خون و بافت‌ها گرفته تا دستگاه تنفسی و گوارشی را درگیر نماید. ضعف سیستم ایمنی بدن در ابتلا به بیماری‌های عفونی نقش موثری دارد و به همین علت، برای پیشگیری و درمان بیماری‌های عفونی، در وهله نخست باید سیستم ایمنی را تقویت نمود.

عناب یکی از میوه‌های سرشار از ویتامین C است. این ویتامین، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و از بدن در برابر بیماری‌های عفونی مانند سرماخوردگی و کرونا محافظت می‌نماید. علاوه بر این، عناب حاوی انواع آنتی اکسیدان است. یافته‌های علمی نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌ها اثرات محافظتی بسیار خوبی در برابر انواع عفونت‌های ویروسی و باکتریایی دارند.

در نتیجه میوه عناب، در درمان انواع التهابات و عفونت‌های پوستی مانند اگزما و آکنه، عفونت دستگاه تنفسی مانند ویروس کرونا و آنفولانزا، عفونت‌های خونی و عفونت‌های دستگاه تناسلی تاثیرات مثبتی دارد. افرادی که به دلیل ضعف عمومی بدن و ضعف سیستم عصبی و ایمنی دچار بیماری‌های عفونی می‌شوند، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و التهابات عفونی می‌توانند عناب را به صورت روزانه مصرف کنند.

درمان کم خونی با مصرف عناب

درمان کم خونی با مصرف عناب

کم خونی یکی از مشکلات شایعی است که به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، سو تغذیه و مصرف دخانیات بروز پیدا می‌کند. زندگی صنعتی و مصرف غذاهای فاقد مواد معدنی از مهم ترین عواملی هستند که به گسترش فقر آهن و کم خونی منجر شده‌اند. به گونه‌ای که بسیاری از کودکان و نوجوانان با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند. در این میان مصرف غذاهای سالم و مملو از مواد آلی در درمان کم خونی موثر است.

عناب میوه‌ای است که برای کم خونی مفید است و برای افراد مبتلا به آنمی و فقر آهن توصیه می‌شود. این میوه، دارای درصد بالایی از مواد معدنی و خون ساز شامل آهن، منیزیم و منگنز است. این مواد ارگانیک، عناصر مهمی هستند که به افزایش حجم خون در بدن کمک می‌کنند و سطح هموگلوبین خون را افزایش می‌دهند. اگر عناب به طور منظم مصرف شود، سلول‌های خونی که اکسیژن را به رگ‌های خونی حمل می‌کنند، کارایی بهتری خواهند داشت.

بنابراین افرادی که در معرض کم خونی هستند، مانند مادران باردار، زنان میانسال و کودکان و نوجوانان در سنین بلوغ برای تامین عناصر و ریز مغذی‌های معدنی خون ساز می‌توانند عناب تازه و یا پودر شده را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهند و از خواص آن بهره‌مند شوند.

بازار فروش عناب بسته بندی شده

بازار فروش عناب بسته بندی شده

بازار فروش مستقیم و بدون واسطه عناب بسته بندی شده، از برترین مراکزی است که در زمینه فروش و صادرات عناب فعالیت می‌نماید. در این مجموعه بهترین و تازه‌ترین فرآورده‌های عناب مانند حبه ی عناب و عناب پودر شده با کیفیت ضمانت شده و قیمت ارزان و اقتصادی ارائه می‌شود و شرایط خرید آسان و مقرون به صرفه عناب برای خریداران داخلی و خارجی فراهم شده است.

عناب در بسیاری از کشورهای شرقی مانند ایران، به صورت بومی کشت و تولید می‌شود و عناب تازه ایرانی، به عنوان محصولی ممتاز و درجه یک در بازارهای جهانی شناخته شده است. افزایش آگاهی نسبت به خواص عناب در سال‌های اخیر موجب شده است بسیاری از شرکت‌های داروسازی خارجی، به این میوه پرخاصیت توجه نمایند و به همین علت تقاضا برای این محصول افزایش پیدا کرده است.

بازار فروش آنلاین عناب، علاوه بر توزیع محصول ممتاز ایرانی در بازار داخلی، صادرات عمده عناب درجه یک به کشورهای اروپایی و غربی را در فعالیت‌های خود قرار داده است و بهترین و مرغوب‌ترین عناب تولید کشور را در قالب محموله‌های تجاری عمده به کشورهای مختلف جهان صادر می‌نماید. صادرات عناب در دهه اخیر علاوه بر اشتغال زایی، ارزآوری خوبی را برای کشور به همراه داشته است.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *