عناب تازه درشت بیرجند دایره ای شکل می باشد و جگری رنگ است.میوه ی عناب خواص بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود و همچنین به عنوان یک ‌طعم دهنده ی فوق العاده برای انواع چای و دمنوش به کار برده می شود.در نبود عناب تازه می توان از خشک شده ی آن نیز بهره مند شد.

خرید ویژه عناب تازه درشت بیرجند

اهمیت استفاده از عناب در رژیم غذایی

اهمیت استفاده از عناب در رژیم غذایی خرید عناب خشک توسط بسیاری از فروشگاه های خشکبار امکان پذیر است و این محصول با ارزش به صورت فله و یا بسته بندی در اندازه های مختلف در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

معمولا برای خشک کردن عناب ابتدا آن ها را تا مدتی از روی درخت جمع آوری نمی کنند تا عناب ها کمی از ابشان کم شود و وقتی نیمه خشک شد آن ها را جمع کرده و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار می دهند تا حسابی خشک شوند و سپس آن ها را جمع آوری و بسته بندی می کنند و اکنون آماده ی فروش و عرضه به بازار های داخلی و خارجی می باشند.

علاوه بر خشک کردن برای اینکه بتوان برای مدت طولانی تری از خواص عناب بهره مند بود و آن را نگهداری کرد می توان از آن مربا تهیه کرد و زمانی که این میوه در دسترس نبود از مربای آن استفاده کرد.

عناب سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان است که می تواند از ابتلا به بسیاری از بیماری ها جلوگیری کند.این میوه ی پر خاصیت دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی،کلسیم،منیزیم،پتاسیم و فیبر می باشد و در مقایسه با دیگر انواع میوه ها از پروتئین بیشتری برخوردار است.

از جمله خواص بی نظیر عناب می توان به کنترل فشار خون،جلوگیری ازاضطراب،جلوگیری از پوکی استخوان، درمان عفونت قارچی،مناسب برای سلامت دندان ها،جلوگیری از آلزایمر، مفید برای سلامت قلب،کمک به ترمیم و رشد مو،مناسب برای درمان کم خونی، کمک به هضم غذا و تقویت کننده ی سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

عناب در کنار فواید زیادی که دارد اگر در مصرف آن زیاده روی شود ممکن است مشکلاتی برای بدن به وجود آورد که از جمله آن می توان به یبوست،درد شکم و نفخ و همچنین کاهش دهنده ی قوای جنسی اشاره کرد.

کاهش قند خون با مصرف عناب مرغوب

کاهش قند خون با مصرف عناب مرغوب عناب خرمایی ظاهری کشیده و شبیه به خرما دارد و در ایران بسیار کم کشت می شود.درخت عناب در مناطق گرم و خشک رشد می کند و میوه ی آن علاوه بر مصرف خوراکی مصارف دارویی بسیاری نیز دارد.میوه ی عناب در ابتدا سبز رنگ می باشد و به تدریج به رنگ قهوه ای و یا قرمز تیره در می آید و همچنین پوست آن دارای چین خوردگی هایی می شود که در صورت به موقع برداشت نکردن آن این چین و چروک ها بیشتر شده و در آخر به حالت خشک شده در می آید.

میوه ی عناب فواید و خواص بی شماری دارد که یکی از مهم ترین آن ها کمک به پیشگیری و کنترل دیابت یا قند خون است.عناب دارای ترکیبات منحصربه‌فردی است که مصرف آن در افراد دیابتی به تنظیم و کنترل قند خونشان کمک شایانی می کند و حتی خوردن چند عدد از آن در روز تاثیر بسزایی در جلوگیری از بالا رفتن قند خون دارد البته بهتر است برای این منظور ار عناب تازه استفاده شود زیرا کربوهیدرات موجود در عناب تازه کمتر از عناب خشک است.

شایان ذکر است علاوه بر میوه ی عناب جوشانده ی برگ های آن نیز استفاده ی دارویی داشته و از دیر باز برای درمان برخی از بیماری ها استفاده می شده است.با توجه به خواص و فواید فراوانی که برای این میوه ذکر شد بهتر است که حتما آن را در برنامه غذایی خود را قرار داده و بسیاری از بیماری ها را از خود دور کنیم.

خواص و مزاج عناب در طب سنتی

خواص و مزاج عناب در طب سنتی قیمت عناب ریز پایین تر از نوع درشت و دارویی آن می باشد و نحوه ی تولید آن به گونه ای است که کشاورزان بعد از برداشت محصول به وسیله ی دستگاه های مخصوص یا به صورت دستی عناب های ریز و درشت را سوا می کنند و هریک را برای مصارف مختلفی به خریداران می فروشند.

عناب میوه ای با طبع معتدل و مرطوب است و در طب سنتی از آن به عنوان خوراکی پرخاصیت و کپسول سلامتی یاد می کنند.به طور کلی طبیعت عناب برای مصرف کنندگان این محصول بسیار مهم است و بر اساس آن می توان خواص زیادی را که به دنبال دارد دریافت.

میوه ی عناب با توجه به اینکه دارای ارزش غذایی و دارویی فراوانی است اما امروزه شمار مصرف کنندگان کمی دارد و نسبت به دیگر میوه ها از محبوبیت کمتری برخوردار است به همین سبب از این محصول بیشتر برای مصارف دارویی و طب سنتی استفاده می شود.

به طور کلی می توان گفت میوه ی عناب خود به تنهایی می تواند به طور همزمان بیماری های مربوط به کبد،گوارش،فشار و قند خون را درمان کند و استفاده از آن یکی از بهترین و کم عوارض ترین داروهای گیاهی برای بدن به شمار می رود.

عرضه عمده عناب تازه درشت بیرجند

عرضه عمده عناب تازه درشت بیرجند عناب کوهی گونه ای از عناب وحشی است که به صورت خودرو در مناطق کوهستانی و شمال کشور یافت می شود،با توجه به اینکه این نمونه از عناب کمی ریز است اما از لحاظ خاصیت هیچ فرقی با عناب باغی ندارد.

امروزه مراکز و شهرهای بسیاری از کشورمان به تولید این محصول می پردازند که یکی از قطب های تولید آن شهرستان بیرجند می باشد که یکی از بهترین و مرغوب ترین عناب های کشور را عرضه می کند.

امروزه در شهرستان بیرجند به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب افراد زیادی به کاشت و تولید عناب پرداخته اند و توانسته اند از این طریق کسب و کار گسترده ای راه بیندازند و درآمد زیادی از این راه به دست آورند.

عناب تازه ی ممتاز در فروشگاه های مختلف به صورت مستقیم و غیر مستقیم به فروش می رسد که هر یک از انواع آن با توجه به نوع و کیفیت و ریز و درشت بودن محصول دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند ‌. توزیع کننده عمده ی عناب باید توجه داشته باشد که محصول خود را از بهترین و مطمئن ترین تولید کننده ها تهیه کند تا بتواند جواب گوی نیاز مشتری باشد و مناسب ترین و مرغوب ترین میوه را در بازار های داخلی و خارجی توزیع کند.

عناب به دلیل خواص دارویی فراوان هرساله به میزان قابل توجهی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود و کشور ما در این زمینه همواره حرف اول را می زند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *