عناب از میوه های گرد و سبز رنگی است که پس از رسیدن، به رنگ قهوه ای تیره در می آید. در کشورهای ایران، پاکستان و هندوستان عناب را بیش تر از همه به صورت خشک شده استفاده می کنند.

قیمت عناب خشک دارویی در مناطق غربی کشور ارزان تر است و شما می‌ توانید با مراجعه به این مراکز توزیع، ارزان ترین نمونه از آن را تهیه نمایید.

فروش ارزان عناب خشک دارویی

خواص ضد سرطانی عناب برای بدن

خواص ضد سرطانی عناب برای بدن

عناب درشت حبه ای جزو میوه های خوش طعم است که هزاران سال پیش برای اولین بار در کشور چین تولید شد. در حال حاضر این میوه در آفریقا، جنوب اروپا، روسیه، آمریکا و در خراسان جنوبی کشور ایران کشت می شود.

عناب خشک شده از خواص درمانی بسیاری برخوردار می باشد. مصرف آن بهترین گزینه راه برای رفع کم خونی است؛ چرا که منبع خوبی از آهن بوده و می‌ تواند باعث تولید هر چه بیش تر گلبول قرمز خون شود.

اگر از مشکل خستگی مفرط ناشی از کم خونی در رنج هستید، می توانید از عناب استفاده نمایید. اما در تمامی فصول سال نمی توان به آن دسترسی داشت، در این صورت می توانید از نمونه خشک شده آن استفاده کنید.

اسید آمینه عناب خشک شده می‌ تواند باعث استحکام استخوان، افزایش گلبول های خون و هورمون های شما شود. علاوه بر این برای درمان زخم و بیماری‌ ها بسیار موثر است.

دم کرده عناب خشک شده برای رفع استرس و اضطراب گزینه مناسبی برای مصرف می باشد و به طور طبیعی به عنوان داروی خواب آور معرفی شده است. در ۱۰۰ گرم از عناب خشک ۲۸۷ کالری وجود دارد، بنابراین می توانید برای داشتن روزی پر انرژی از عناب استفاده نمایید.

عناب از چربی‌ های اشباع‌ شده تهی می باشد و در نتیجه باعث کاهش بیماری‌ های قلبی، سکته، دیابت و سرطان می‌ شود. عناب سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی است و می‌ تواند رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن را که عامل اصلی ابتلا به سرطان است از بین ببرد. این رادیکال‌ های آزاد باعث ایجاد چین و چروک در پوست صورت شما می شوند، بنابراین با مصرف عناب می توانید باعث حفظ طراوت و زیبایی در پوست صورت خود شوید.

خواص عناب در رژیم غذایی

خواص عناب در رژیم غذایی

عناب حبه ای میوه ای قرمز رنگ است که بیشتر در مناطق گرمسیری کشور تولید، خشک و بسته بندی می گردد عناب به خاطر داشتن انواع مواد معدنی و ویتامین ها خواص بی نظیری برای سلامتی بدن دارد که در ادامه به ذکر برخی موارد می پردازیم.

  1. درمان مشکلات خواب؛ عناب به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوئیدی و خاصیت آرامش بخشی که دارد به آرام شدن اعصاب و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک شایانی می کند از این رو با مصرف یک استکان جوشانده عناب می توانید خواب راحت و بدون دغدغه ای را تجربه کنید.
  2. رفع کم خونی؛ متاسفانه امروزه بیشتر افراد از مشکل فقر آهن رنج می برند حال با مصرف عناب که زیاد گران هم نیست می توان آهن مورد نیاز بدن را تامین کرد زیرا این میوه دارای آهن، فسفر، اسید فولیک زیادی است که با تنظیم گردش خون و بهبود فرآیند اکسیژن رسانی به اندام ها کم خونی را درمان می کند.
  3. پیشگیری از سرطان؛ از جمله مهم ترین خواص عناب را می توان ممانعت از رشد سلول های سرطانی نام برد چرا که در ساختار آن آنتی اکسیدان های زیادی یافت می شود که سبب مختل کردن فعالیت های رادیکال های آزاد می گردد.
  4. تقویت سیستم ایمنی بدن؛ عناب سرشار از ویتامین C، A و E است که در مواقع سرماخوردگی می تواند با مقاوم سازی بدن علائم ناشی از آن را نظیر؛ تنگی نفس، سرفه، آبریزش بینی و… را رفع کند هم چنین با تصفیه کل بدن از عفونت ها سلامتی را تضمین می کند.

عناب منبع غنی از پتاسیم

عناب منبع غنی از پتاسیم

فلاونوئیدها و ساپونین های موجود در میوه عناب هر دو خاصیت آرام بخشی دارند. اما از این میوه می توانیم در درست کردن سالاد و یا درست کرن مربا استفاده کنیم. از طرفی عناب پخته شده برای سلامتی بسیار موثر است. پودر عناب هم عالی است و می توان آن را در بسیاری از غذاها استفاده کنیم.

این میوه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد ، در مرحله اول فلاونوئیدها، پلی ساکاریدها و اسیدهای ترپنیک در آن سرشار است. عناب همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین C هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان نیز عمل می کند. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که می توانند از آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد اضافی در بدن جلوگیری کنند. وجود این رادیکال ها بسیار مضر است؛ چرا که می توانند باعث مبتلا شدن فرد به انواع سرطان ها باشند. اما علاوه بر این ویتامین C موجود در میوه عناب می تواند برای مو، پوست و ناخن ها بسیار عالی باشند.

اما از دیگر مزایای مصرف عناب سبز، می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  1. در از بین بردن یبوست مزمن بسیار موثر است.
  2. اضطراب را تسکین می دهد.
  3. گردش خون را تنظیم می کند.
  4. فشار خون را تنظیم می کند.
  5. قدرت استخوان را بهبود می بخشد.
  6. بهترین حبه عناب بیرجند

عناب خشک از بهترین فرآورده های عناب موجود در بازار است که می توان آن را جایگزین قند کرد. شما می توانید برای تهیه آن ها، از کارخانه های تولید کننده موجود در شهر بیرجند اقدام به خرید نمایید. از جوشانده عناب برای رفع سرفه، سرماخوردگی، آنفلوانزا و انواع گلو درد استفاده می شود.

بازار خرید عناب خشک دارویی

بازار خرید عناب خشک دارویی

روش های خرید کثیری وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها عناب خشک ممتاز را تهیه کنید، یکی از آن ها مراجعه حضوری به مراکز فروش مستقیم عناب است، اما چنین روش خریدی به شما توصیه نمی‌ شود؛ چرا که با صرف وقت و هزینه زیادی همراه است. در این زمینه می توانید از درگاه اینترنتی نسبت به تهیه عناب خشک اقدام نمایید.

بیشتر از همه عناب را می توانید از بازار های خراسان جنوبی و رضوی تهیه نمایید. اما در حال حاضر با جا افتادن عناب خشک، شما می توانید علاوه بر این دو استان، محصول را در سطح کشور و در بازارهای بزرگی همچون تهران و اصفهان تهیه نمایید.

در واقع مرکز توزیع عناب خشک صادراتی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا بهترین و با کیفیت ترین عناب خشک شده را در اختیار شما قرار دهد. اما عناب به دو صورت فله ای و بسته بندی شده به فروش می‌ رسند و شما می توانید با تهیه نمونه عمده آن ها خرید خود را اقتصادی تر نمایید.


این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *