درخت عناب با میوه ای قرمز رنگ است که با خشک کردن سنتی آن به عنوان خشک بار یا مصارف داروئی مورد استفاده قرار می گیرد. اما عناب فرآوری شده با حفظ خواص میوه؛ امکان نگهداری بیشتر و بدون خاک و آلاینده هائی است که اغلب به صورت خشکبار سنتی در عناب وجود دارند.عناب فرآوری شده با روشی که میوه شکل و خواص اصلی خود را داراست.

فروش کلی عناب فرآوری شده

نحوه صادرات عناب فرآوری شده

نحوه صادرات عناب فرآوری شده صادرات این کالابه ویژه عناب ممتاز خراسان جنوبی(باغات بیرجند) در دهه های پیش به کشورهای اروپائی و آمریکا و ..به صورت فله ای انجام می شدو در بین خشک بار خراسان بعد از زعفران رتبه سوم را داشت. مشکلات به وجود آمده بر اثر تحریم، در برگشت درآمد حاصل از صادارت باعث تشویق تولید و فرآوری در داخل ایران شده؛ تا با امکان ماندگاری بیشتر میوه، مقاصد صادر کردن به کشورهای هم جوار و یا اروپا و دیگر پستانسیل های صادراتی مقدور شود.

در نزدیک باغات عناب خراسات جنوبی کارخانه های جنبی فرآوری محصول عناب احداث شده که علاوه بر روش سنتی فرآوری به شکل صنعتی این کالا را برای نگهداری بهداشتی و مصرف در بلند مدت آماده کنند.

نحوه های فرآوری: خشکبار کردن عناب نیز فرآوری فیزیکی این کالاست اما استفاده از آب لیمو برای خیساندن و بعد خشک کردن نیز در غیر ایران مرسوم است ولی برای حفظ کیفیت میوه تازه در روش صنعتی از مواد جنبی استفاده نشده و خلاصه ای به این ترتیب دارد(دانستن این نکته ضروری است که فرآوری ها پتنت و برای هر صنعت حفاظت شده اند)

1-جداسازی و شستن: در این مرحله میوه ها بعد از درجه بندی شدن و جدا کردن میوه های ریز یا خراب؛ انواع یک اندازه و بهتر با فشار آب و شناور سازی شسته و جداسازی شده و خشک می شوند.
2-خشک کردن و سرد سازی: در حرارت زیر 60 درجه سانتیگراد و با کم کردن فشار اتسفری این میوه ها خشک می شوند و برای حفظ طراوت و شکل طبیعی در مخازن سرد و فریز می شوند.
3- آماده سازی نهائی و استریلیزه کردن:در این بخش فرآیند پاکسازی یا استریل با بخار آب انجام می شود و میوه تثبیت شده اماده بسته بندی یا عرضه در هر بسته ای است.

مرجع خرید عناب فرآوری شده

مرجع خرید عناب فرآوری شده بسیاری از محصولات عناب ایران (بیرجند) بعضا توسط دیگر کشور ها به نام خرمای چینی در ایران و جهان به نام صادارت عرضه می شودغ در حالیکه بهترین نوع عناب طبیعی در خود ایران تولید می شود.
برای تهیه عناب عمده می توانید با تماس با ما که در ارتباط با تولید کنند، کارخانجات و کارگاه های فرآوری عناب به طور مستمر هستیم؛ با کیفیت ترین نوع معمولی تازه و فرآوری شده این کالا را تهیه کنید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *