عناب و خرما جایگزین های مناسبی برای قند شناخته می شوند. تولیدی ها این دو میوه را به صورت پودر ترکیب می کنند و سپس به حبه تبدیل مینمایند. همچنین طعم و گستردگی های متنوعی بر حبه عناب افزوده می شود. حبه عناب طعم خرما یکی از تولیدات کاربردی و سوغات محبوب خراسان جنوبی است که با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شود.

قیمت انواع حبه عناب طعم خرما

چرا جوانان باید حبه عناب بخورند؟

چرا جوانان باید حبه عناب بخورند؟ مصرف حبه عناب به جوانان توصیه می‌شود. چون که خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد. یکی از خواص عناب این است که برای آکنه، جوش صورت و پوست صورت مفید است. استفاده از محصول روغنی عناب به درمان آکنه و جوش کمک می کند.

عناب دارای مقادیر آنتی اکسیدان است که به عنوان یک منبع ضد پیری طبیعی محسوب می شود و به شادابیو جوان ترشدن پوست صورت کمک می کند. مصرف حبه عناب قرمزی پوست، آفتاب سوختگی و خشکی پوست را نیز رفع می کند.

جهت بهبود قدرت عضلانی و کاهش وزن در بدنسازی و ورزشکاران مصرف عناب خشک میتواند موثر باشد.

همچنین مصرف عناب جهت درمان یرقان در نوزادان مفید است. علاوه بر این، سیستم ایمنی و تفویت و رشد استخوان ها و دندان های کودکان را تقویت می نماید.

از آنجایی که عناب کالری بسیار کمی دارد در مقابل سرشار از پروتئین و فیبر فراوان می باشد که مانع پرخوری میشود و موجب کاهش وزن و لاغری می گردد.

کسانی که به دیابت مبتلا هستند مصرف حبه عناب به آنها کمک میکند که موقع مصرف داروی دیابت متابولیک بدن را ترمیم کند و مواد سمی را کاهش دهد. حبه عناب در ترمیم سازی نقش دارد. چون که این محصول دارای ترکیب معدنی وسیع مانند فسفر، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن و کبالت در مقادیر زیاد می باشد که میتواند برای مصرف بیماران دیابتی کاملا بی ضرر باشد.

تقویت کبد با خوردن حبه عناب

تقویت کبد با خوردن حبه عناب عناب یکی از میوه های مخصوص خراسان جنوبی می باشد. معمولا برداشت آن از اوایل مرداد ماه به صورت تازه‌خوری در شهرهای گرمسیر استان آغاز می‌شود و در باغات کوهستانی استان به خاطر آب و هوای سرد به طور معمول اوایل مهر برداشت عناب شروع می‌شود.

میوه عناب یکی منابع حاوی ویتامینc، مواد لعابی، مواد قندی و پروتئین به شمار می رود، علاوه بر این دارای یک تانن زیزیفوتانیک هم می باشد که این ماده در چوب درخت نیز یافت می شود، ریشه، ساقه، برگ و میوه عناب در درمان های گیاهی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین مصرف حبه عناب برای کاهش استرس، کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم مفید می باشد. همچنین خوردن حبه عناب باعث تقویت کبد و آرامش اعصاب می شود. برای کسانی‌ که مشکلات کبدی دارند مصرف عناب چه به صورت خوراکی یا چه به صورت روغن عناب یا جوشانده عناب یا خوردن حبه عناب میتواند مثل یک دارو عمل کند. حبه عناب مقوی و مفید برای سلامتی است.

به طور خلاصه حبه عناب جهت کنترل قند خون، جلوگیری از ریزش مو، تحریک و افزایش رشد مو، پیشگیری از آلزایمر، تقویت حافظه، جلوگیری از بیماری های قلبی، بهبود گردش خون، تسکین سر درد، جلوگیری از سرطان، جلوگیری از خون ریزی، خاصیت ضد التهابی دارد و از دندان و لثه در برابر صدمه و آسیب محافظت می‌کند.

همچنین بوی بد دهان را از بین می‌برد. جهت درمان سرفه و سرماخوردگی‌های معمولی، کمک به هضم غذا و رفع مشکلاک گوارشی، درمان کم فشاری خون، رفع مشکل نازایی در بانوان تقویت معده، موثر می باشد.

تهیه ارزانترین انواع حبه عناب طعم خرما

تهیه ارزانترین انواع حبه عناب طعم خرما کارخانه ها و تولیدی ها انواع حبه عناب ممتاز را با ارزانترین قیمت به صورت جزئی و عمده به فروش می رسانند. این محصول با رعایت تمامی موارد بهداشتی و حفظ خواص فوق العاده عناب، در طعم های مختلف، مانند حبه عناب دارچینی، حبه عناب میوه ای و… بسته بندی های متفاوت، تولید و عرضه می شود. همچنین با فروش اینترنتی حبه عناب میتوان به راحتی و بدون واسطه این محصول را خرید کرد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *