عناب تازه طی فرآیندی به عناب خشک شده تبدیل می شود که در نبود عناب تازه از عناب خشک استفاده می شود. عناب خشک مرغوب دانه هایی بزرگ، جگری رنگ و بدون چین و چروک دارد. قیمت خرید عناب خشک شده نسبت به عناب تازه بیشتر است و قیمت آن به اینکه به صورت بسته بندی باشد یا فله ای و اینکه خرید اینترنتی داشته باشیم یا حضوری، متفاوت است.

قیمت خرید عناب خشک شده

4 ویژگی مهم عناب صادراتی

4 ویژگی مهم عناب صادراتی

حبه ی عناب ویتامین C و مواد معدنی زیادی دارد. عناب دارای پروتئین، کربوهیدرات، مواد معدنی، کلسیم، فسفر، آهن، ویتامینA، ویتامین B1، ریبوفلاوین، نیاسین و فلور است و همین طور پکتین (به عنوان کلسیم پکتات) زیادی دارد که با مصرف عناب، پکتین به عنوان فیبر محلول باعث کاهش چربی و قند خون می شود. محتوای چربی کل میوه عناب سبز بسیار کم است. عناب صادراتی ویژگی های زیادی دارد که برشمردن این ویژگی ها افراد را برای مصرف آن تشویق می کند.

عناب صادراتی باید کیفیت عالی داشته باشد. بسته بندی عناب صادراتی باید ویژه باشد و به صورت بسته هایی باردیف های منظم و یکسان انجام شود. بیشترین فروش عناب صادراتی متعلق به استان خراسان جنوبی است که تقریبا ۹۷ درصد عناب کشور را این استان تولید می کند. گران ترین نوع عناب خراسان جنوبی ،عناب دمنوشی است که بیشترین میزان صادرات را در بین دیگر انواع عناب ایران دارد.

بهترین عناب صادراتی تولید شده در کشور ما، از باغ های شهر بیرجند است. بیرجند با زیر کشت داشتن باغ ها و زمین های زیادی از عناب توانسته است یکی از اصلی ترین صادرکنندگان و فروشندگان عناب در سراسر دنیا باشد. تازه بودن عناب در کیفیت آن نقش بسیار زیاد و مهمی دارد. خریدن عناب بیرجند به همه افراد توصیه می شود چرا که خواص بسیار زیادی دارد و مرغوب و به صرفه است.

قطعا طراوت و تازگی عناب صادراتی در کیفیت عناب مورد نظر تاثیر زیادی دارد و می تواند نقشی مهم در جذب کردن بازار های هدف داشته باشد که عناب بیرجند با حفظ کردن این شاخصه مهم، توانسته است در صادرات این محصول موفق عمل کند. عنابی که برای صادرات است باید علاوه بر مرغوب بودن، قیمت نسبتا مناسب و خوبی هم داشته باشد تا کشورهای بیشتر خواهان خرید آن باشند.

کیفیت و قیمت عناب خشک درجه یک صادراتی به عوامل زیادی بستگی دارد، مانند : هزینه هایی که برای تولید آن صرف می شود، روش های صنعتی به کار رفته در تولید کردن محصول، انواع سم ها و کود های بکار برده شده برای تولید عناب، نحوه چیدن و بسته بندی کردن عناب، روش خشک کردن و نحوه خشک کردن این محصول.

تولید کنندگان و صادرکنندگان این محصول با ارزش در بیرجند ، تهران و دیگر شهرهای تولیدکننده عناب، به دنبال تولید بهترین عناب تازه و باکیفیت و به صرفه هستند تا بتوانند مشتریان زیادی را در سراسر جهان و شهر های مختلف ایران جذب کنند و عناب شان را به قسمت های مختلف جهان صادر کنند.

عناب سرشار از ویتامین ‌K

عناب سرشار از ویتامین ‌K

عناب شمال آنتی اکسیدان بالایی دارد که سرشار از مواد مغذی ارگانیک بوده و از پروتئین، کربوهیدرات، آهن، کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، فسفر، ریبوفلاوین، تیامین، ویتامینC، نیاسین، ویتامینA، ویتامینB6 و ویتامین k تشکیل شده است که برای حل مشکل خواب و بی خوابی گزینه بسیار مناسبی است. عناب مرغوب باعث افزایش ویتامین K در بدن می‌شود و به همین جهت باعث غلیظ شدن خون می شود و خون را غلیظ می کند و بنابراین افرادی که غلظت خون بالایی دارند بهتر است که از مصرف آن خودداری کنند.

خواص مصرف عناب برای کلیه

خواص مصرف عناب برای کلیه

مصرف عناب گرمه یا خنک باعث می شود که عملکرد کلیه ها و کبد بهبود یابد. کسانی که معمولا از عناب استفاده می کنند کمتر به بیماری های کلیوی دچار می شوند. فرقی نمی کند که عناب را برای کلیه به چه طریقی مصرف کنید چه خشک و چه جوشانده در هر صورت مفید است. مصرف عناب به طور چشم گیری سطوح آنزیم های کلیوی را کاهش می دهد که این آنزیم ها نشانگر آسیب های بافتی هستند.

از ویژگی های عناب می توان به این اشاره کرد که ادرار را زیاد می کند. کسانی که مبتلا به سنگ کلیه یا سنگ مثانه هستند از این میوه معجزه گر می توانند استفاده زیادی ببرند. اگر فرد سنگ مثانه یا کلیه داشته باشد، سی عدد عناب را از شب قبل در آب سرد خیس کند و صبح ناشتا آب آن را میل کند، این کار را به مدت یک هفته انجام دهد تا از شر سنگ کلیه یا سنگ مثانه راحت شود. با این کار سنگ های کلیه دفع می شود .

تولید کننده عناب خشک شده مرغوب

تولید کننده عناب خشک شده مرغوب

در نبود عناب تازه از عناب خشک شده استفاده می کنند. فروش عناب خشک شده مرغوب یکی از با سود ترین تجارت ها است که می توان برای فروش بیشتر عناب ویژگی ها و خواص آن را کنار بسته ها درج کرد تا مشتری با خیالی آسوده خرید کند و برای خرید عناب خشک شده مرغوب کافی است از طریق نمایندگی های پخش در بازار، نمایندگی های فروش، مراکز خرید و سایت های معتبر که در زمینه عناب خشک فعالیت می کنند اقدام کرده و نیاز خود را در این زمینه تأمین کرد.

از بین شهر های تولید کننده این میوه، شهرستان بیرجند به عنوان بزرگترین مرکز تولید عناب است که میوه های تولید شده در این شهرستان از مرغوب ترین و پر خاصیت ترین عناب کشت شده در کشور می باشد. تولید عناب از مشاغل قدیمی اهالی بیرجند است. این میوه از محصولات بومی این شهر است که در اوایل مرداد ماه مورد بهره برداری قرار می گیرد و به صورت تازه و خشک شده در بازار های سراسر ایران برای فروش توزیع می شود. عناب تولید شده در مناطق گرمسیری به یاقوت کویر معروف است.

تولید کننده عناب، این محصول را با کیفیت های مختلف تولید می کند، اما تولید کننده ای که عناب درجه یک صادراتی تولید می کند محصولاتش نه تنها در ایران بلکه به دیگر کشور ها نیز صادر می شود. هم چنین این تولید کنندگان عناب را به صورت عمده ای و بسته بندی شده به سراسر کشور ارسال می کنند که مسلما قیمت عمده ای آن ارزان تر از بسته بندی شده ی آن است. عناب خشک شده درجه یک صادراتی ایرانی علاوه بر خاصیت غذایی، دارای خواص دارویی است که برای پیشگیری و درمان بسیار از بیماری ها استفاده می شود و برای همین طرفداران بسیاری دارد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *