عناب، میوه ای به اندازه بند انگشت و قرمز رنگ است، که شباهت زیادی به خرما دارد. از این رو عده ای آن را خرمای قرمز نیز می نامند. عناب درجه یک، علاوه بر طعم بسیار خوبی که دارد؛ جایگاه ویژه ای در طب سنتی و درمان بسیاری از بیماری ها نیز به دست آورده است.

بسیاری از متخصصان طب سنتی، بر این باور هستند که خوردن روزانه یک عدد عناب، می تواند بدن شما را مقاوم و سلامت نگه دارد.قیمت عناب تازه درشت بیرجند بسیار مناسب بوده و شما می توانید آن را به آسانی تهیه نمایید.

قیمت عمده عناب تازه درشت بیرجند

عناب خشک منبع غنی از آهن

عناب خشک منبع غنی از آهن امروزه خشک کردن عناب ضد سرفه بسیار گسترش پیدا کرده است زیرا نوع خشک آن، هم طعم بهتری دارد و هم خواصش چند برابر است به گونه ای که بسیاری از پزشکان طب سنتی مصرف نوع خشک آن را به دلیل اینکه منبع غنی از آهن است مکرر توصیه میکنند.

عناب خشک قابلیت استفاده در دمنوش ها را دارد و حتی میتوان چای آن را جایگزین سایر چای ها کرد از این رو نوع خشک این میوه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اینک برای آشنایی شما با این محصول به چند مورد از خواص آن اشاره میکنیم تا شما را از لزوم مصرف این محصول آگاه سازیم: .

پیشگیری از سرطان: مطالعات نشان داده مصرف عناب خشک به دلیل وجود روتین در آن، از ابتلا به بیماری سرطان روده پیشگیری می کند، همچنین برای درمان فشار خون بالا و برونشیت نیز بسیار تأثیر گذار است.

درمان یبوست: خوردن عناب خشک به صورت ناشتا سبب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رفع یبوست می شود.

درمان کم خونی: این میوه خشک میزان زیادی از آهن را در خود جای داده و با مصرف مداوم آن می توان کم خونی را بر طرف کرد.

تقویت استخوان ها: عناب خشک به دلیل داشتن کلسیم تأثیر چشمگیری در تقویت و تراکم استخوان ها دارد و از بروز پوکی استخوان نیز جلوگیری می کند.

تأمین انرژی بدن: عناب خشک میزان کالری مناسبی دارد و با مصرف آن می توان انرژی مورد نیاز بدن در طی روز را تأمین کرد.

تصفیه خون: خوردن عناب می تواند دیواره های عروق را پاکسازی کند و با انجام تصفیه خون سلامت کبد و قلب را بهبود ببخشد

خواص عناب برای کاهش فشار خون

خواص عناب برای کاهش فشار خون اگر فشار خون بالایی دارید روزانه عناب بخورید عناب یک کاهنده فشار خون است و خاصیت ضد التهابی دارد و یکی از گزینه های درمان طبیعی برای بهبود زخم معده است، پس مصرف این میوه لذیذ و مغذی و پرخاصیت را از یاد نبرید.

عناب برای کم خونی موثر است و مصرف آن سبب جذب آهن و در نتیجه درمان کم خونی می شود، عناب پوست را آبرسانی می کند و سبب سفید شدن و شفافیت آن می شود، به علاوه تنظیم کننده کیسه صفرا و عملکرد بهتر آن و قدرت آنتی اکسیدانی بالا و سبب رفع پیری سلول های بدن و پیری زود رس و سبب جوان ماندن و حس جوانی می شود.

گیاه عناب سیوجان حاصل نواحی کوهستانی است که دارای آب و هوای سرد و مرطوب می باشد که در شرایط دمایی مطلوب بیشترین بازدهی رشد میوه را دارد و یکی با کیفیت ترین عناب ها است و سالانه حجم بالایی از آن به فروش می رسد.

در انواع آشپزی ایرانی از عناب در خوراک و نوشیدنی به صورت خشک شده استفاده می کنند این میوه بیضی شکل است که از زمان رسیده تا برداشت از رنگ سبز تا زرد و قرمز تغییر رنگ می دهد، عناب حافظه را تقویت می کند و خواص بینظیری دارد که به دلیل وجود 18 اسید آمینه و انواع مواد معدنی نظیر منیزیم، پتاسیم، مس، کلسیم و نیاسین، ویتامین C و ویتامین B3 است.

عناب اعلا ویژگی ضد قارچی دارد و موجب کنترل و تنظیم چاقی می شود زیرا فیبر موجود در آن کم است و با مصرف آن به دلیل فیبری که دارد در معده باعث سیری می شود و به همین سبب برای لاغری گزینه خوبی است، عناب رسیده یک آنتی هیستامین بی نظیر برای بیمار است و سرشار از انرژی می باشد و کم کالری و مغذی است و با داشتن کلسیم برای رشد و تقویت مفاصل و استخوان بندی کودکان مفید و موثر است.

عناب دارای ویتامین C است و توصیه می شود در طی روز حتما عناب مصرف کنید تا بدن از سرماخوردگی دور بماند و سیستم ایمنی و سلامت بدن افزایش یابد.

با مهم ترین خواص عناب آشنا شوید

با مهم ترین خواص عناب آشنا شوید میوه درخت عناب به شکل خرما و به رنگ قهوه ای است . این درخت برگ هایی ریزو کوچک دارد .در فصل بهار و تابستان شکوفه میدهند . عناب تازه مزه سیب شیرین میدهد و عناب خشک مزه خرما میدهدـ
عناب ها هم ب صورت تازه و هم به صورت خشک میتوان استفاده کرد.عناب ها علاوه بر مصرف خوراکی ، خواص درمانی و دارویی دارند . که در اینجا به برخی ازفواید آن می پردازیم.
۱.میتوان از عناب به عنوان یک دمنوش برای سرماخوردگی استفاده کرد.
۲.عناب ها آرامش بخش هستند و همچنین برای خوابی راحت بسیار مؤثر است.
۳.عناب ها مزه ای شیرین و طعمی خاص دارد و میتوان در اتواع کیک ها، لواشک ها، شیرینی ها ،چای ها و دمنوش ها استفاده کرد.
۴. عناب کاهش دهنده استرس است .
۵.ضد سرطان هستند.
۶. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها بسیار مفید است.
۷. برخی کشورها از کنسرو عناب استفاده میکنند.
۸. خواص ضد میکروبی دارد.
۹. از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری میکند.
۱۰. برای رشد مو و پوست بسیار موثر است.
۱۱. و……..ـ
ـ افرادی ک دیابت دارند از مصرف عناب جلوگیری کنند.
. مصرف بیش از حد آن باعث اسهال ، کاهش اشتها، ،ضعف و ناراحتی و خواب آلودگی دارد.
ـ افرادی ک معده سرد دارند باعث نفخ معده میشود.
ــ عناب ها باید شرایط آب و هوایی مناسبی داشته باشند .
ــ عناب ها باید آب کافی داشته باشد.
ــ عناب ها خاک آن باید حاصلخیز و مرطوب باشد .
ــ عناب ها نور و دمای آن باید مناسب باشد.
ــ علاوه برآن باید نهال و قلم آن خوب و سالم باشد .
قیمت عناب حبه ای بسیار مناسب است و میتوان آن را در شهرهای خراسان جنوبی یافت .

عرضه بدون واسطه عناب تازه درشت بیرجند

عرضه بدون واسطه عناب تازه درشت بیرجند ما به عنوان فروشنده مفتخریم عناب درجه یک، درشت و گوشتی، خوشمزه، کاملا خشک و در عین حال نرم، مناسب خالی خوری و انواع دمنوش را با بهترین کیفیت به شما مشتریان عزیز ارائه نمایم. عناب خشک این امکان را به ما می دهد که در هر فصلی از سال بتوانیم برای خرید شما در خدمت مشتریان عزیز باشیم.قیمت خرید عناب تازه باتوجه به ریز و درشتی و کیفیتی که دارند قیمت گذاری می شوند. هرچه عناب درشت تر باشد، قیمتش بیشتر است.

حوزه فعالیت ما عرضه و فروش عناب اعلا و درجه یک و ارسال آن به سراسر کشور می باشد. تمامی محصولات ما تازه باکیفیت و در بسته بندی کاملا بهداشتی می باشد.برای خرید مستقیم و بدون واسطه عناب اعلا از تولید کننده با ما در ارتباط باشید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *