عناب یک میوه‌ای است که احتمالا خیلی از افراد هنوز با ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا نشده‌اند. پس با ما همراه باشید تا در این مقاله، شما را با خواص مفید این میوه آشنا نموده و در ادامه هم توضیحاتی درمورد قیمت عناب تازه درشت مرغوب‌ و خرید و فروش آن خواهیم داد.

قیمت عناب تازه درشت مرغوب

معرفی انواع مختلف عناب

معرفی انواع مختلف عناب درخت عناب که شبیه درخت سنجد می‌باشد و در نواحی کوهستانی یافت می‌شود. این میوه بسیار مفید را می‌توان در ایران، هند، جنوب چین و جنوب اروپا یافت. در کشور ما از استان خراسان جنوبی به عنوان قطب تولید عناب یاد می‌گردد.

شاید برایتان جالب باشد که عناب را و خرمایش قرمز و خرمایش چینی هم می‌نامند. این میوه در ابتدا سبز و گرد می‌باشد و پس از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی درمی‌آید و چروک هم می‌خورد.

عناب درختچه‌ای است که خزان‌پذیر بوده و دارای برگ‌های بیضی شکل، بدون کرک و سبز براق است. این میوه دارای هسته‌ای دراز و باریک بوده و در فصل پاییز به طور کامل می‌رسد.

عناب دارای انواع مختلفی می‌باشد که هرکدام خواص دارویی داشته و دارای مزه شیرین و خوراکی هستند.

لازم به ذکر است که حبه ی عناب از جمله پرطرفدارترین فرآورده‌های این میوه مغزی می‌باشد که انواع مختلفی داشته و در طعم‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌گردد. حبه ی عناب با طعم خرما، نارگیل، شاهدانه، کاکائو، گل محمدی، دارچین، توت، زرشک، سنجد، ساده و …. از معروف‌ترین‌ها می‌باشد.

بر اساس استاندار ملی ایران، عناب به سه دسته‌ی ریز، متوسط و درشت تقسیم‌بندی می‌شود.

  • گروه ریز: در ۱۰۰ گرم عناب بیش از ۸۵ دانه‌ی عناب وجود دارد.
  • گروه متوسط: در ۱۰۰ گرم عناب بیشتر از ۶۰ و کمتر از ۸۵ دانه‌ی عناب وجود دارد.
  • گروه درشت: در ۱۰۰ گرم عناب کمتر از ۶۰ دانه‌ی عناب وجود دارد.

این دسته‌بندی یکی از دلایل تفاوت قیمت این محصول می‌باشد. همچنین کیفیت و ظاهر عناب (میزان چروکیدگی و یا گوشتی بودن آن) و نوع این میوه (دارویی، متوسط و درجه یک) از دیگر عوامل تاثیرگذار در قیمت این محصول با ارزش است. علاوه بر این فصل تقاضای محصول، کیفیت بسته‌بندی آن، میزان شفافیت و رنگ پوست آن و همچنین میزان شیرینی و خوش طعم بودن آن از دیگر عوامل موقر بر قیمت عناب می‌باشد.

کنترل خواب با مصرف عناب

کنترل خواب با مصرف عناب عناب آرامش‌بخش و ضد بدخلقی می‌باشد و در طب سنتی از این میوه جهت رفع و کاهش استرس استفاده‌های فراوانی می‌گردد. طبیعی است که استفاده مستمر از عناب و محصولات آن به کنترل خواب افراد کمک شایانی می‌نماید.

عناب خون را تصفیه کرده و سموم را از بدن دفع می‌نماید. همچنین مصرف این میوه از بروز مشکلات قلبی جلوگیری می‌نماید.

لازم به ذکر است که این محصول پرفایده را می‌توان به دو حالت خشک و یا تازه مصرف کرد. همچنین می‌توان جوشانده آن را تهیه کرده و میل نمود. در برخی مناطق دنیا نیز از این میوه مقوی آبنات طعم‌دار درست می‌نمایند. چای با طعم و خواص بی‌نظیر عناب هم آوازه‌ای جهانی دارد.

خوب است بدانید که در آموزه‌های طب سنتی ایران، استفاده از عناب جهت رفع گلودرد، سرفه، آنفولانزا و سرماخوردگی مخصوصا به صورت جوشانده بسیار توصیه شده است. از آنجایی که این محصول دارای میزان زیادی پروتئین و ویتامین A و C می‌باشد، تاثیر بسزایی در درمان خشکی سینه، آسم و تنگی نفس دارد. چینی‌ها هم از گذشته‌های دور برای جلوگیری از ابتلا به سرماخوردگی از چای عناب استفاده می‌کردند.

بررسی خاصیت ضد میکروبی عناب

بررسی خاصیت ضد میکروبی عناب عناب از میوه‌های بسیار مفید است که دارای خواص تغذیه‌ای می‌باشد. همچنین در بسیاری از موارد از این میوه به عنوان گیاه دارویی استفاده می‌شود.

عناب به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد. از آنجایی که عناب دارای میزان بالایی از اسیدهای چرب اشباع نشده است، متخصصین تغذیه از این میوه در رژیم‌های غذایی استفاده می‌نمایند.

لازم به ذکر است که به دلیل خواص آنتی باکتریال عناب از مغز این میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها استفاده می‌گردد که سبب تسریع درمان می‌شود.

حال می‌خواهیم درمورد رابطه عناب و کبد چرب صحبت نماییم. تحقیقات نشان داده است که مصرف عناب به طور چشمگیری سطوح آنزیم‌های کبدی را کاهش داده و از میزان آسیب‌های بافتی می‌کاهد. علاوه بر این، یافته‌های بافت شناسی بیانگر این است که این میوه اثرات محافظتی فراوانی در برابر بیماری‌های کبدی دارد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که مصرف مرتب عناب می‌تواند درمان بسیار مناسبی برای بیماری کبد چرب باشد.

عسل عناب یکی از محصولات مشتق شده از عناب بوده که بسیار معروف و پرطرفدار است. از جمله خواص این محصول می‌توان به تقویت حافظه و کبد، کاهش دردهای روماتیسمی و دردهای شکمی در دوران بارداری، ضد آلرژی، تقویت معده، طحال و سیستم گوارش اشاره نمود،

علاوه بر این استفاده از این محصول باعث شادابی و جوانی پوست شما می‌شود و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی که دارد موجب کاهش پیری زودرس شده و خشکی و خارش پوست را نیز درمان می‌نماید.

از دیگر خواص این محصول با ارزش می‌توان به افزایش مقاومت دندان در مقابل پوسیدگی، کمک به هضم غذا و پیشگیری از نفخ، درمان اسهال و کاهش حرکات روده‌ای، تقویت معده و طحال، رفع مشکل ورم کیسه صفرا، جلوگیری و درمان بیماری‌های رحم و پلی کیستیک تخمدان در زنان و … اشاره نمود.

توجه شود که عناب دارای میزان زیادی ویتامین K می‌باشد و به همین دلیل استفاده از آن برای کسانی که غلظت خون بالا داشته و یا مشکلات انعقاد خون دارند توصیه نمی‌شود.

فروش عناب تازه درشت مرغوب

فروش عناب تازه درشت مرغوب عناب‌های جمع‌آوری شده از درختان به دو صورت تازه و خشک به فروش رسیده و یا به کشورهای همسایه صادر می‌شوند.

فروش عناب تازه درشت مرغوب‌ به صورت بسته‌بندی های بهداشتی و یا فله صورت می‌گیرد. خرید عناب کیلویی هم یکی از روش های پرطرفدار در این میان می‌باشد.

حال می‌خواهیم شما را با فرآیند فروش عناب مرغوب آشنا کنیم. در ابتدا این میوه را با دقت از شاخه‌های درخت جدا نموده و آن‌ها را درون سبدهای مخصوص قرار داده و توسط ماشین به کارخانه منتقل می‌نمایند. در ادامه توسط دستگاه، شاخ و برگ‌های اضافی گرفته شده و گردگیری صورت می‌گیرد. سپس عناب‌ها به دستگاه سورتر منتقل شده و کاملا اصولی سایزبندی صورت می‌گیرد. حال بخشی از عناب‌ها را بسته‌بندی نموده و به واحد فروش و صادرات منتقل می‌نمایند. دسته دوم نیز به واحد انبار منتقل شده تا پس از خشک شدن اصولی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

جهت خرید این محصول مغزی و فوق العاده با ارزش می‌توانید به صورت حضوری و یا اینترنتی از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر سراسر کشور اقدام نمایید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *