عناب یکی از محصولات پرطرفداری است که در عطاری ها و خشکبار فروشی ها به فروش می‌رسد، و این محصول از نظر شکل ظاهری انواع مختلفی دارد که ریز و درشت بودن آن در قیمت متفاوت می‌باشد. قیمت عناب خرمایی 10 کیلویی از بهترین و مرغوب ترین عنابی است که به صورت عمده و جزئی عرضه می‌شود بنابراین این محصول به خاطر کیفیت آن به خارج از کشور صادر می‌شود. لازم است بدانید که عناب از لحاظ دارویی ارزش بالایی دارد.

قیمت عناب خرمایی 10 کیلویی

بررسی ارزش غذایی 100 گرم عناب خرمایی

بررسی ارزش غذایی 100 گرم عناب خرمایی عناب به دلیل فیبر زیاد و کالری کمی که دارد، یک میان وعده بسیار موثر در سلامتی انسان می باشد. این میوه‌ کوچک دارای مقادیر کمی از چندین ویتامین و چند ماده‌ی معدنی است، اما به طور ویژه سرشار از ویتامین C است، یک ویتامین مهم با خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بدن به همراه می باشد.

عناب همچنین حاوی مقدار نسبتا کافی پتاسیم است، عنصری که نقش مهمی در کنترل عضلات دارد. به علاوه، میوه‌ عناب حاوی کربوهیدرات به شکل قند‌های طبیعی است که انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. میوه عناب سرشار از ترکیب چند انتی اکسیدان است و همچنین مقادیر زیادی ویتامین c در آن موجود می باشد.

خاصیت عناب از لحاظ گیاهان دارویی بسیار مفید است و برای بدن فواید زیادی دارد. مصرف عناب به همراه مویز برای قوی نگه داشتن حافظه بسیار تاثیر گذار است همچنین از التهابات پوستی جلوگیری می کند. این محصول حتی از فشار خون بالا پیشگیری می کند و فشار را در حالت نرمال نگه می دارد بنابراین خوردن عناب روزانه به افراد مسن توصیه می شود. زنان باردار هم می توانند از عناب و حتی کسانی که از یبوست دراز مدت رنج می برند استفاده کنند به طوری که عناب را کوبیده و آن را جوشانده و دم کرده عناب را هر روز صبح ناشتا بخورید تا رفع یبوست شود.

درمان بیماری‌های رحم با مصرف عناب

درمان بیماری‌های رحم با مصرف عناب عناب میوه ای است با خواص دارویی بسیار که از جمله این خواص می توان به اثرات ضد فشارخون، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی آن اشاره کرد. اخیرا برخی از مطالعات تاثیرات آنتی کارسینوژنیک آنها را بر جسم رحم ، گردن رحم و کاهش سایز میومها و ضخامت آندومتر و بهبود تخمدان پلی کیستیک نشان داده اند. سرطان آندومتر یکی از سرطانهای شایع در کشورماست وسندرومتخمدان پلی کیستیک نیز حدود 15 – 5 % از زنان سنین باروری را مبتلا می کند و از مهم ترین علل نازایی است و شیوع بالای میومها که اغلب منجر به کم خونی می شود نیز نگران کننده است.

در این مطالعه بررسی تاثیر درمانی عناب بر بیماری های زنان مورد توجه قرارگرفت. در این مورد پژوهشگران آزمایشاتی انجام دادند که نتیجه این پژوهش این است که عناب تاثیر فوق العاده ای بر روی گردن رحم دارد و بیان ژنها را در تنظیم سیکل سلولی تغییر میدهد. اثرات ضد سرطانی آن علاوه برگردن رحم بر سلول های سرطانی ریه، کبد و سلولهای لنفی نیز دیده شده که بجز سلول های لنفی با میزان فلاونوئیدها و فعالیت آنتی اکسیدانی آن مرتبط است.

کاهش سایز میوم ها و ضخامت آندومتر و بهبود تخمدان پلی کیستیک از نظر تعداد و قطر کیستها دیده شده و میزان بارداری، ایجاد قاعدگی مرتب و شفافیت تخمدان در مقایسه با داروی مت فورمین مشابه گزارش شده است . تولید بالای عناب در ایران می تواند بعنوان بخشی از رژیم غذایی معمول افراد یا حداقل ب عنوان داروی گیاهی در پیشگیری یا درمان بیماریهای فوق بکار رود.

البته لازم بذکر است که برای تایید تاثیر عناب در این بیماریها نیاز به تحقیقات بیشتر و گسترده تر با تعداد نمونه بالاتر و در شرایط کنترل شده تر می باشد.این خوراکی از پودر میوه عناب خشک به همراه هسته آن تهیه شده است که این پودر پس از قرار گیری در قالب های مخصوص در شرایطی خاص در حمام بخار به شکل حبه در آمده و سپس در بسته بندی های متنوع جایگذاری می شوند.حبه عناب شاینا با طعم های مختلف در بسیاری از فروشگاههای کشور یافت می شود همجنین به این محصول قند شاینا هم گفته می شود.

صفر تا صد صادرات عناب

صفر تا صد صادرات عناب اواسط تابستان که فرا می‌رسد فصل برداشت عناب در اکثر شهرها و روستاهای ایران آغاز می‌شود؛ محصولی کم‌آب‌بر است که با آب و هوای خشک منطقه خو گرفته و گفته می‌شود نخستین بار در منطقه‌ای به نام هردنگ در جنوب بیرجند کشت شد اما برخی شواهد نشان داده است که در دوره هخامنشی بیش از ۲ یا سه هزار سال قبل عناب کشت شده است. میوه عناب به همراه زرشک و زعفران از محصولات مهم استان خراسان جنوبی بوده که با آب و هوای استان همچنین روستاهای اطراف سازگار است.

به طوری که مردم در اغلب خانه‌ها درخت عناب می‌کارند همچنین در بسیاری از شهرهای گرمسیری کاشته می شود. تکان دادن و جمع‌آوری محصول عناب در بیشتر روستاهای خراسان جنوبی با آیین خاصی انجام می‌شود،در حال حاضر چهار هزار و ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت عناب است و با توجه به نهادینه شدن دانش بومی و استفاده بسیار کم از سموم و کودهای شیمیایی، محصولی کاملا سالم و ارگانیک تولید می‌شود.

مرغوبیت عناب چنان است که ۲ رقم عناب سیوجان و ماژان ثبت ملی شده است و حرف اول را در کشور می‌زند، همین دلایل باعث شده است که عناب از بهترین محصولات صادر کننده کشور باشد. فصل برداشت عناب از اواسط مرداد به‌صورت تازه خوری در شهرهای گرمسیر ایران آغاز می‌شود و در روستاهای کوهستانی به علت آب‌ و هوای سرد به‌طور معمول اوایل مهر آغاز برداشت محصول است.

عناب به صورت تازه و خشک شده، به عنوان میوه و خشکبار همچنین به عنوان گیاه دارویی قابل مصرف است و اندام‌های مختلف عناب مانند ریشه، پوست، شاخه، برگ و میوه آن به عنوان یک گیاه دارویی ارزشمند در طب گیاهی ایران و دیگر کشورها استفاده دارویی شده است. عناب فلفلی از گیاهان دارویی است که از ترکیب عناب و فلفل بدست امده است.

بازار پخش عناب خرمایی 10 کیلویی

بازار پخش عناب خرمایی 10 کیلویی بازار فروش عناب در بازارهای جهانی به نسبت سایر محصولاتی که در ایران تولید می شود محدودتر است.محدودیت بازار فروش عناب خرمایی به این دلیل است که محصول مذکور دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و مشتریان خاصی دارد. عناب خرمایی را می توان به صورت فله برای فروشگاه های لوکس و همچنین به صورت بسته بندی جهت فروش به مشتریان بسیار خاص آماده نمود. خواص عناب بر بسیاری از اندام های بدن موثر می باشد.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *