در حال حاضر قیمت عناب خشک، در بازار به عوامل مختلفی بستگی دارد که بسته بهنوعکیفیت، اندازه و سایز عناب یعنی ریز و درشت بودن عناب، استاندارد بودن، نحوه بسته بندی، تولید و توزیع آن، فله ای بودن عناب، منطقه تولید، کاهش نوسانات ارزی در کشور، طعم و مزه آن، میزان عرضه و تقاضای عناب توسط کشورهای خارجی و بازارهای داخلی و دیگر موارد متغیر است که طرفداران زیادی را متوجه خود ساخته است.

به طور کلی این قیمت ها توسط افراد متخصصی که در کارخانه ها کار می کنند تعیین می گردد که فروش مستقیم و بدون واسطه آن بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد.

قیمت فروش عناب خشک

میزان فسفر موجود در 100 گرم عناب

میزان فسفر موجود در 100 گرم عناب

در حال حاضر میزان فسفر موجود در هر 100 گرم عناب حاوی 76 کالری می باشد با وجود این ماده معدنی مهم در عناب می تواند به تقویت حافظه کمک زیادی نماید و نیز عملکرد مغز را بهبود بخشد که در نتیجه باعث جلوگیری از آلزایمر و فراموشی در دوران پیری می شود.

ضمنا عناب منبع خوبی برای دریافت مواد و عناصر معدنی فراوانی نضیر: کلسیم، فسفر، فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، منيزيم، آهن، پتاسیم، ویتامین آ، بی، سی و همچنین زینک می باشد، عناب دارای آهن است که می تواند برای درمان و جلوگیری از کم خونی بسیار مفید و موثر واقع شود، سلامت هر چه بیشتر استخوان ها و همچنین پیشگیری از پوکی آن ها را می توان با خوردن‌ عناب تضمین نمود.

باید خاطر نشان کرد که از عناب ایرانی می توان به عناب بیرجند در استان خراسان جنوبی اشاره نمود که در نوع خود بی نظیر و از جنبه صادراتی بالا برخوردار می باشد که صادرات آن سالانه به کشورهای همجوار باعث رشد و توسعه اقتصاد کشور گردیده است.

عناب مفید برای درمان بیماری‌های گوارشی

عناب مفید برای درمان بیماری‌های گوارشی

لازم به ذکر است از دیگر خواص این میوه برای بدن می توان به تقویت سیستم گوارش اشاره کرد که به دلیل داشتن فیبر فراوان می تواند عمل هضم و دفع را به راحتی انجام دهد.

همانطور که می دانید عناب دارای خواص بی نظیری است چه خشک باشد و چه تازه که از نوع خشک آن اغلب به صورت دمنوش استفاده می کنند که می تواند به درمان بیماری های گوارشی از جمله یبوست، کمک به هضم سریع غذا و به طور کلی در مقابل سیستم ایمنی و دفاعی بدن بسیار مقاوم عمل کند که افراد با خوردن عناب می توانند بدن را در مقابل بیماری ها ایمن سازند، زیرا عناب حاوی آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که توانایی مبارزه با این بیماری ها را دارد.

عناب در ایران زبان زد عام و خاص می باشد که با وجود بافت نرم و تردی که دارد توانسته افراد را در تمامی گروه سنی به خود وا دارد که با مصرف روزانه به صورت دمنوش و خام می توانند به درمان بسیاری از بیماری ها خاتمه دهند.

ناگفته نماند که تفاوت عناب خشک و تازه در این است که عناب تازه پوسته ترد و نازکی دارد که به گوشت چسبیده و در زمان مصرف هم جدا نمی شود. اما عناب خشک پوسته ضخیم تری دارد و وقتی شما می خواهید آن را استفاده کنید از گوشت جدا نمی شود.

پیشگیری از مشکلات قلبی با مصرف عناب

پیشگیری از مشکلات قلبی با مصرف عناب

عناب میوه ای پاییزی است که می توان آن را به صورت تازه و خشک مصرف کرد این میوه کوچک به صورت گرد بوده و دارای هسته ای کوچک است که به راحتی از داخل گوشت بیرون می آید.

عناب دارای طبعی گرم است به همین دلیل برای افرادی که سرد مزاج هستند بسیار مناسب بوده که با وجود خواص منحصر به فردی که دارد می تواند حرارت بدن را به خوبی کنترل نماید.

ضمنا عناب در دو نوع ریز و درشت در بازار عرضه می شود که از نوع درشت آن برای آجیل مورد استفاده قرار می دهند که به عناب درشت آجیلی معروف است که عناب درشت علاوه بر کیفیت بالا دارای خواص بیشماری نیز هست به همین دلیل در طب سنتی از آن برای درمان بیماری های مختلف استفاده می کنند.

عناب با داشتن خواص آنتی اکسیدانی فراوان و نیز سرشار بودن از انواع ویتامین ها، پروتئین ها و املاح معدنی فراوان از سلامتی زیادی برای بدن برخوردار می باشد و زمانی که خون دچار غلظت متناسبی شود عبور خون درون رگ ها به سختی صورت می گیرد و این امر باعث گرفتگی و پارگی عروق و مواقع وخیم تر حتی باعث سکته های قلبی نیز می شود که افراد می توانند با مصرف روزانه چند عدد عناب آن هم به روش های مختلف بر تصفیه کردن خون از غلظت آن جلوگیری کنند.

همان گونه که در بالا هم به آن اشاره کردیم عناب خواص فراوانی را در خود جای داده است و می توان با کمک آن به خوبی هم از ابتلا به بیماری ها جلوگیری کرد و هم می توان در صورت ابتلا آنها را درمان نمود. افراد زیادی هستند که به دلیل تغذیه نامناسب و کهولت سن دچار بیماری به نام چربی خون می شوند، این بیماری مشکلات قلبی و عروقی و مغزی را به وجود می آورد که بسیار خطرناک هستند.

خرید مستقیم عناب خشک

خرید مستقیم عناب خشک

لازم به ذکر است عناب میوه ای است که در ابتدا رنگی سبز دارد و پس از رسیدن کامل رنگ آن قهوه ای می شود، این میوه بسیار خوش طعم می باشد و می توان آن را به صورت تازه و خشک شده هم مورد استفاده قرار داد سفارش بی واسطه و مستقیم عناب خشک درجه یک و مرغوب از طریق فروشگاه ها و شبکه های اینترنتی به صورت آنلاین برای خریداران فراهم می باشد، خرید اینترنتی عناب خشک با کیفیت توسط خریداران بعد از کسب اطلاعات لازم درباره خواص درمانی و ویژگی های این محصول به صورت مستقیم خریداری می شود، خرید عناب خشک بدون واسطه و مراجعه حضوری به مراکز فروش و توزیع سبب کاهش در هزینه ها و خرید ارزان تر می شود.

عناب یکی از بهترین و خوشمزه ترین میوه هایی است که به دلیل کیفیت، خواص و قیمت مناسبی که دارد باعث شده توجه اکثر کشورهای خارجی را به خود جلب نماید که ایران در زمینه تولید انواع عناب در سایز های متفاوت توانسته آن را با کیفیت مرغوب و بسته بندی های دارای نشان سیب سبز سلامت جهانی به کشورهایی همچون: عراق، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، سوریه و دیگر کشورها صادر نماید که صادرات عناب ایران به نام است و باعث شده هر ساله بر میزان تولیدات آن افزوده شود و نیز بر رونق تولیدی و اقتصادی کشور بیفزاید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *