عناب میوه ای کوچک و بیضی شکل است که پس از رسیدن به رنگ قرمز تیره در می آید. شیرینی این میوه مانند خرمای شیرین است. در بین ایرانیان به صورت خشک مصرف می شود. از زمان های قدیم تا به امروز در مورد این گیاه بسیار گفته شده است و پزشکان سنتی استفاده از آن را به شدت توصیه می کنند. مرکز خرید عناب کوهی در سراسر کشور وجود دارد این مراکز محصول را به صورت حضوری و اینترنتی پخش می کنند.

مرکز خرید عناب کوهی

بهبود سیستم ایمنی بدن با مصرف عناب

بهبود سیستم ایمنی بدن با مصرف عناب میوه عناب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است و کالری کمی دارد. یک وعده 100 گرمی (حدود 3 میوه عناب) حاوی:

  1. کالری: 79
  2. چربی: 0.2 گرم
  3. پروتئین: 1.2 گرم
  4. پتاسیم: 250 میلی گرم
  5. ویتامین C: 69 میلی گرم (حدود 77 درصد از مقدار توصیه شده روزانه)
  6. آهن: 0.48 میلی گرم

به صورت کلی عناب حاوی مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و سایر ترکیبات است. برخی از ویتامین‌های عناب دارای ویتامین A، ویتامین C، فولات، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، پیریدوکسین و اسید پانتوتنیک می‌باشد. عناب همچنین حاوی فیبر غذایی، سدیم و پتاسیم است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. عناب همچنین دارای مواد معدنی مانند مس، کلسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، روی و آهن است.

یکی از فواید شگفت انگیز مصرف عناب بهبود سیستم ایمنی بدن است، عناب ایمنی بدن را تقویت می کند زیرا سرشار از ویتامین C است. بسته به اندازه میوه، خوردن یک تا سه میوه عناب، ویتامین C روزانه 90 میلی گرم برای مردان و 75 میلی گرم برای زنان را برآورده می کند.

عناب سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین A و ویتامین C است که برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. آنتی اکسیدان به مبارزه با رادیکال های آزاد کمک می کند. جدای از این ویتامین C همچنین به تولید گلبول های سفید در بدن ما کمک می کند و با مهاجمان خارجی مانند باکتری ها و ویروس ها مبارزه می کند.
گلبول های سفید عنصر اصلی سیستم ایمنی هستند که با افزایش این عنصر ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. بنابراین برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن، باید به طور منظم عناب را در برنامه غذایی روزانه خود مصرف کنیم.

بررسی کیفی عناب درشت ممتاز

بررسی کیفی عناب درشت ممتاز عناب میوه ای به رنگ قرمز مایل به ارغوانی به اندازه دانه نارون با پوست چروکیده است. عناب به دو صورت تازه و خشک استفاده می شود. عناب عموماً در مناطق گرمسیری بهترین رشد را دارد و در این مناطق است که عناب از کیفیت بهتری برخوردار است. یکی از معروف ترین شهرهای تولید عناب، عناب مشهد است که دارای دانه های بسیار درشت با کیفیت عالی و طعم لذیذ می باشد.

با توجه به خواص عناب غلیظ عالی می توان دریافت که سطحی کاملا صاف و براق دارد. عناب در ابتدا یک رنگ سبز کاملاً فسفری است که با گذشت زمان به رنگ قرمز در می آید. عناب تازه دارای برگ های کوچک سبز رنگ، بدون کرک و کرکی است که خواص دارویی زیادی دارد. عناب پس از رسیدن و مصرف، زیتونی شکل و چروکیده می شود. میوه های این درخت بیضوی و سفت بوده و طول آن به 23 سانتی متر می رسد.
عناب نارس سبز و لیز است و طعمی شبیه سیب دارد. عناب که هسته آن دراز و باریک است در پاییز کاملا رسیده است. ممتاز بزرگ، طعم شیرین و به رنگ قرمز تا قهوه ای است.

اطلاعات مفید درباره عناب کوهی

اطلاعات مفید درباره عناب کوهی میوه عناب کوهی دارای خواص دارویی فراوانی است و جایگاه ویژه ای در مکاتب طب سنتی کشورهای مختلف برای کمک به سلامت و درمان بیماری ها دارد. عناب میوه ای بسیار مفید است که علاوه بر خواص غذایی، به عنوان یک گیاه دارویی در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه که درختان آن از ایران تا هند و جنوب چین و حتی جنوب اروپا یافت می شود، در هر منطقه نام های متفاوتی دارد. و پاکستان را «ایناب» و در شرق آسیا به آن عناب خرمایی سرخ، خرمای چینی یا خرمای هندی می گویند.

درخت عناب شبیه نارون است و در مناطق کوهستانی برخی از نقاط ایران مانند خراسان یافت می شود. همچنین خواص عناب حبه ای و کوهی برای مصرف کنندگان عالی و متعدد است، برخی از این فواید عبارت است از:

  1. عناب از بی خوابی جلوگیری می کند: به دلیل وجود خواص تسکین دهنده طبیعی در عناب، برای جلوگیری از بی خوابی بسیار مفید است. مصرف منظم عصاره عناب می تواند ذهن شما را آرام کند و باعث خواب خوب شود و در نتیجه از بی خوابی جلوگیری کند.
  2. عناب استحکام استخوان ها را بهبود می بخشد: آهن، فسفر و کلسیم مواد معدنی مهمی هستند که استخوان هایمان را قوی تر و سالم نگه می دارند. عناب حاوی هر سه ماده معدنی فوق است که برای سلامت استخوان ما بسیار مفید است. همچنین به بهبود تراکم استخوان و قوی نگه داشتن استخوان با افزایش سن کمک می کند و از انواع مختلف مشکلات مربوط به استخوان جلوگیری می کند.
  3. عناب به کنترل وزن بدن کمک می کند: به دلیل وجود فیبر غذایی در عناب، کنترل وزن بدن بسیار مفید است زیرا فیبر به احساس سیری بیشتر معده و کنترل میل ما به خوردن دوباره و دوباره کمک می کند، بنابراین مقدار کمتری غذا می خوریم که باعث کاهش وزن می شود.
  4. عناب استرس و اضطراب را کاهش می دهد: عناب به دلیل داشتن خواص ضد اضطراب یا تسکین دهنده، برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید است.

صادرات کلی عناب کوهی

صادرات کلی عناب کوهی صادرات عناب ایران به کشورهای مختلف رونق زیادی دارد و قیمت هر تن بسته به نوع و کیفیت آن متفاوت است و شما می توانید این محصول را در تمامی شهرهای کشور عزیزمان ایران با کیفیت های متفاوت خریداری نمایید. در خصوص صادرات عناب می توان به صادرات به اروپا، کشورهای همسایه و کشورهای آسیای شرقی اشاره کرد.

همانطور که گفتم کشورهای همسایه جزو شاکیان انواع عناب ایرانی هستند. عناب یکی از اقلامی است که همواره در صادرات به کشورهای عراق، ترکیه، کشورهای حوزه دریای عمان و خلیج فارس و … دیده می شود. شما می توانید آن را در بازارهای اروپایی و همچنین در کشورهای شرقی قاره کهن مانند ژاپن پیدا کنید.

اگر قصد خرید انواع عناب از جمله عناب حبه ای، عناب گلابی و … را با کیفیت و قیمت عالی دارید همین حالا با شماره های درج شده در سایت ارتباط برقرار نمایید، مشاوران ما در هر زمان آماده ی خدمات رسانی به شما هستند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *